Xiaomi publikuje wyniki sprzedaży. Jest świetnie!

xiaomi logo

Czy wiadomości dotyczące Xiaomi zawsze muszą być tymi z gatunku „dobrych”? Wydaje się, że (prawie) zawsze tak jest. Tym razem Chiński gigant również ma powody do zadowolenia i przechwałek. Opublikowano bowiem raport finansowy za trzeci kwartał tego roku i wyniki są znacznie lepsze niż przed rokiem. W końcu w tym kwartale przychód wynosi 50.8 (jak zsumować na samym dole to wychodzi 52,35) mld juanów!

Nieco więcej szczegółów o wynikach Xiaomi

Co takiego mówi nam zawrotna liczba, jaką jest przychód firmy? No poza tym, że zapewne myślimy „o, sporo”, to warto przyjrzeć się szczegółowym statystykom. Taki wynik oznacza wzrost przychodu względem roku poprzedniego o aż 49.1 %. Do tego dochodzi zysk skorygowany w postaci 2.9 mld juanów i wiecie co? To wzrost o 17.3 %! Trzeba przyznać, że idą jak burza na rynku.

Raport finansowy pokazuje, że wzrost Xiaomi w tym kwartale jest naprawdę wysoki. Poprawą również mogą pochwalić się działy IoT, towarów konsumpcyjnych jak i usług internetowe. Wszystko to składa się na uznanie Xiaomi jako kompletnej firmy internetowej, a nie jedynie producenta smartfonów.

Jeśli już mowa o telefonach. W tym segmencie również mamy spory zysk. Przychód wyniósł 35 mld juanów, a to jest równoznaczne ze wzrostem o 36.1 %. Aż 33.3 mld juanów z tego to zysk ze smartfonów – więcej o 20.4 % w porównaniu do zeszłego roku. Licząc od 26 października to sprzedaż telefonów Xiaomi przekroczyła 100 mln sztuk, co również robi dobre wrażenie. Sama dystrybucja Mi 8 w tym kwartale to aż 6 mln egzemplarzy, które trafiło do nowych klientów. W raporcie znaleźć można również informacje o tym, że 31 % łącznych przychodów z telefonów stanowią flagowe urządzenia.

Początki Xiaomi i jego założyciele w 2010 roku

W analizowanym okresie, którego dotyczy raport, odnotowano także niewielki wzrost średniej ceny sprzedaży telefonów, co zapewne w sporym stopniu przyczyniło się do lepszych wyników. Wzrost w Chinach i za granicą wyniósł odpowiednio 16 % i 18 %, więc wcale nie tak mało. Na lepsze wyniki sprzedaży wpływ miało również promowanie innych marek – dzięki temu udało się dotrzeć do szerszego grona odbiorców i większej ilości klientów.

Przychody z segmentu usług internetowych wnoszą 4.7 mld juanów w samym trzecim kwartale. To niemalże dwukrotny zysk, bowiem wynosi on 85.5 %. Do tego przychód z reklam również podwojony z plusem i wynosi 109.8 %.

Odrobina informacji o użytkownikach i pozostałych czynnikach

Ich kwartalna suma (użytkowników) wynosi aż 224 mln i to również jest więcej niż przed rokiem – o 43.4 %. Co za tym idzie, średni przychód na jednego użytkownika wyniósł 21.1 juana – więcej o 29.4 %. IoT i towary konsumpcyjne dostarczyły przychodów w wysokości 10.8 mld juanów, co stanowi wzrost o 89.9 %.

Całkowity przychód firmy z telefonów wyniósł 28.9 mld juanów i przebija on przychód pozostałych dwóch segmentów – ich przychód wynosi 23.45 mld.

Co by nie mówić o Xiaomi, to trzeb przyznać, że radzą sobie świetnie. Z roku na rok idą do przodu i ani myślą się zatrzymywać.

Jak myślicie, co ma największy wpływ na takie wyniki tej marki?

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!
Exit mobile version