Messenger króluje wśród polskich firm! To najczęściej wybierany komunikator

Messenger nowe logo

Messenger

Mamy wiele komunikatorów internetowych, a sporo nastawionych jest na kontakt w firmach i innych grupach. UKE jednak jasno wskazuje, że te rozwiązania są niczym w stosunku do Messengera!

Messenger królem wśród polskich firm. Na drugim miejscu jest WhatsApp

UKE przeprowadził badania wśród polskich firm, które przełożyły się na bardzo ciekawe dane. Niemalże 100% firm biorących udział w badaniu ma dostęp do telefonii komórkowej, a ~90% ma również dostęp do internetu. Co ciekawe, 1/4 firm nadal korzysta z telefonów stacjonarnych, choć powód tego jest całkiem prosty (o czym później). Średnia liczba kart SIM do usług głosowych w firmie o wielkości od 250 osób to około 40. W firmach od 50 do 249 osób jest to 2 razy mniej, czyli ~20. Natomiast średni koszt rachunku firmowe za usługi telefonii komórkowej to nieco ponad 173 złotych, a za internet stacjonarny to 90,4 zł, natomiast za internet mobilny – 81,9 PLN.

Przejdźmy jednak do komunikatorów, bowiem tutaj robi się ciekawiej. Otóż 67% zbadanych firm korzysta z komunikatorów internetowych w telefonie i mało tego, z tej grupy aż 60% uważa że połączenia głosowe w tychże komunikatorów stanowią realną konkurencję dla tradycyjnych usług.

Oczywistym królem jest tutaj Messenger, bowiem wykorzystuje go 82% ankietowanych. Na drugim miejscu mamy WhatsApp (55%), a na trzecim Skype z wynikiem 12,7%. Telegram jest dopiero czwarty i korzysta z niego 2,6% badanych.

Skąd to wynika? Myślę, że z przyzwyczajeń, bowiem w Polsce naprawdę wiele osób korzysta z Messengera i przenosi go również do sfery firmowej, gdzie wolą korzystać z narzędzi, które już znają. Nie jest to jednak idealny komunikator do tego typu zastosowań, głównie przez brak możliwości założenia normalnego konta firmowego (lub na firmowy numer telefonu), gorsze funkcje grup oraz brak kanałów. Telegram mógłby być lepszy, ale jest o wiele mniej popularny.

Wiele firm decyduje się również na telefon stacjonarny, jednak najczęstszym tego powodem jest fakt, że takowy dostają w pakiecie z inną usługą lub ułatwiają funkcjonowanie firmy. Niemalże 43% przedsiębiorstw uważa, że nie zrezygnowałoby z telefonii stacjonarnej.

Z pełnym raportem zapoznacie się >>tutaj<<. Uważam, że warto, bowiem zawiera wiele ciekawych informacji.

Źródło: UKE, Telepolis

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!
Exit mobile version