Jak podaje operator, w ostatnim czasie doszło do incydentu, wskutek którego dane osobowe klientów mogły, pomimo stosowanych zabezpieczeń, dostać się w niepowołane ręce. W chwili obecnej wyciek danych nie został jednoznacznie potwierdzony, jednak na obecnym etapie operator nie może go z całą pewnością wykluczyć. W związku z tym, NAU Mobile prosi klientów, by zapoznali się z informacją na temat tego incydentu oraz podjętych w związku z nim działań.
Podobny komunikat wystosowało a2mobile, które wysłało także klientom SMS-a, którego możecie przeczytać poniżej:
Premium Mobile, świadczący usługę pod marka a2mobile, otrzymało powiadomienie o incydencie bezpieczeństwa związanym z działaniem złośliwego oprogramowania na systemy naszego dostawcy. Natychmiast podjęliśmy działania zabezpieczające. Zdarzenie potencjalnie mogło dotyczyć Państwa danych. Prosimy o zapoznanie się z komunikatem: a2mobile.pl/20210813 Więcej informacji: bok@a2mobile.pl lub tel. 720 20 30 40 oraz Inspektor Ochrony Danych Osobowych iod@premiummobile.pl
Incydent bezpieczeństwa był związany z działaniem złośliwego oprogramowania na systemy zewnętrznego dostawcy operatorów. Zdarzenie mogło dotyczyć takich danych jak: nazwisko i imię, adres korespondencyjny, numer ewidencyjny PESEL lub dokument tożsamości, adres e-mail, numer telefonu, NIP/REGON. W związku z zaistniałą sytuacją Premium Mobile poinformowało Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz dokonało zgłoszenia do CSIRT NASK, CSIRT GOV i organów ścigania.
Co zrobić, jeśli jesteście klientami tych sieci?
Jak podpowiadają operatorzy (są to metody ogólnie znane), możecie skorzystać z założenia konta w systemie informacji kredytowej i aktywowania Alertów BIK. Jest to usługa płatna 24 złote za 12 miesięcy.
Warto też rozważyć zastrzeżenie swoich dokumentów w systemie Dokumenty Zastrzeżone lub poprzez swój bank. Zalecana jest także wymiana dowodu osobistego.
Źródło: naumobile.pl, a2mobile.pl
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!