Strona główna Producenci Xiaomi Akcja serwisowa Xiaomi rusza w Polsce. Problem dotyczy hulajnóg elektrycznych!

Akcja serwisowa Xiaomi rusza w Polsce. Problem dotyczy hulajnóg elektrycznych!

-

Jeśli korzystacie z Xiaomi M365 to zapewne znacie problem z pękającymi zaczepami kierownicy wykonany z aluminium. Oczywiście po jakimś czasie na rynek zaczęły trafiać wersje posiadające stalowy zaczep, ale co z osobami, które otrzymały starszą wersję? Teraz chiński producent uruchamia akcję serwisową w naszym kraju!

Pękający zaczep w hulajnogach Xiaomi M365

Tak naprawdę o problemie zrobiło się głośno z dnia na dzień. Kierownice w hulajnogach Xioami M365 nie są pozbawione luzów i użytkownicy, aby je eliminować stosowali różne podkładki najczęściej drukowane na drukarkach 3D. Nieodpowiednie wyregulowanie śruby zaczepu i zastosowanie zbyt dużej podkładki powodowało, że luzy zamieniały się w naprężenia, których producent nie przewidział i następowało powolne pękanie tego elementu. Chiński producent w oficjalnym komunikacie zaznacza, że otrzymał ograniczoną liczbę zgłoszeń dotyczących problemów z bezpieczeństwem użytkowania hulajnogi elektrycznej M365 z powodu właśnie pękającego zaczepu.

xiaomi mijia m365 scooter (6)

Co ciekawe problemem wcale nie jest zaczep, a właśnie nieprawidłowe korzystanie z hulajnogi. Z tego też powodu Xiaomi postanowiło rozpocząć kampanie mającą przenieść bezpieczeństwo użytkowników na zupełnie inny poziom i pokazać im jak faktycznie powinniśmy korzystać z tego typu pojazdów. Najważniejszą kwestią jest to, aby na hulajnodze jeździła jedynie jedna osoba o wadze do 100 kg. Dodatkowo na kierownicy nie powinny być zawieszone jakiekolwiek przedmioty, ponieważ powoduje to powstanie dodatkowych sił mogących bezpośrednio wpłynąć na złamanie zaczepu. Hulajnoga elektryczna Xiaomi nie jest także sprzętem przeznaczonym do jazdy ekstremalnej, nie powinna być poddawana zbyt dużym drganiom oraz nie powinna być w jakikolwiek sposób modyfikowana.

Zapewne sporo użytkowników zdziwi informacja o modyfikacjach, ale tak naprawdę nie jest to jakimkolwiek zaskoczeniem. Xiaomi zaprojektowało hulajnogę M365 tak, aby tak działała po wyjechaniu z fabryki. Żaden z producentów nie może wziąć odpowiedzialności za pełną funkcjonalność pojazdu w momencie, gdy użytkownik na własną rękę wprowadza modyfikację w konstrukcji lub oprogramowaniu hulajnogi. Sam na M365 jeżdżę od bardzo długiego czasu i tak naprawdę nie robiłem z pojazdem tym niczego, poza wymianą dętek.

Rusza akcja serwisowa

Xiaomi uruchamia program serwisowy dla wszystkim M365 wyprodukowanych między sierpniem 2017 a październikiem 2018. Aby sprawdzić czy nasza hulajnoga może wziąć udział w akcji serwisowej najłatwiej sprawdzić numer seryjny znajdujący się na podeście lub pudełku, a następnie wpisać go na stronie producenta. Program ten ma na celu zastąpienie zaczepu kierownicy wykonanego ze stopu aluminium tym ze stali nierdzewnej. Dodatkowo osoby, które wezmą udział w akcji serwisowej będą mogły oddać swoją hulajnogę na jednorazowy bezpłatny test obejmujący podstawowe elementy urządzenia, takie jak światła, przepustnica, przyciski, hamulce, panel na kierownicy, port ładowania czy moduł Bluetooth. Jeśli zatem korzystacie z Xiaomi M365 to radzę sprawdzić czy wasza hulajnoga może zostać naprawiona całkowicie za darmo.

Co myślicie o hulajnogach elektrycznych? Korzystacie z pojazdów Xiaomi? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej