Uwierzycie? Gigant amerykański już niedługo zagości w naszym kraju. Definitywnie jest to spory ratunek dla Poczty Polskiej – która nie daje sobie rady zbyt dobrze już od dłuższego czasu, co chyba wszyscy wiemy.
Kiedy Amazon.pl?
Jeśli tak wielka firma ma zagościć w Polsce, musi zrobić to z przytupem. Z nieoficjalnych wiadomości wynika, że Amazon na rynek wejdzie przez największym szałem zakupowym – tak zwanym “Black Friday”, który datą wypada na 27 listopada. Wychodzi na to, że możemy spodziewać się firmy już w listopadzie!
Amazon vs Allegro?
Spółka bardzo długo zwlekała z pojawieniem się na polskim rynku, mimo, że ogromne centra dystrybucyjne Amazona mamy tutaj już od ponad 6 lat, więc dlaczego tyle na to czekamy? Do teraz Polacy korzystali z niemieckiego odpowiednika jakim jest Amazon.de, jednak ogromną przeszkodą były tutaj koszty i czas dostawy, które były o wiele większe. Możemy spekulować, że firma boi się wpadki, jaką popełniła inna strona e-commerce eBay. Wielu próbowało stawić czoła właśnie Allegro, niestety wszyscy odchodzili z opuszczoną głową – narazie nie ma sobie równych. Allegro po latach ze zwykłej platformy aukcyjnej, również stało się platformą e-commerce i konkuruje z takimi portalami jak AliExpress czy właśnie Amazon. Za niedługo ma wejść nawet na rynek papierów wartościowych, co da im fundusz na ogromny rozwój firmy i debiutowanie na swojej wyższej pozycji. Czy Amazon wchodząc na rynek, nawet w najgorętszym okresie zakupowym da rade sprostać zadaniu?
Wielka szansa dla Poczty Polskiej
Aktualnie wszyscy milczą i nikt nie chce udzielić sprecyzowanej odpowiedzi. Mimo, że już teraz słyszymy pogłoski, że Poczta Polska ma być strategicznym partnerem Amazona w Polsce. Wiemy, że ma ona zająć się dystrybucją paczek – i jak donosi “DGP” – mają stworzyć do tego osobny, o wiele szybszy sposób dostawy. Współpraca z Amazonem może zapewnić poczcie spory skok w górę, nie od dzisiaj wiemy, że Poczta Polska od dawna ma spore problemy z przebiciem się na rynku poczty i dostawy – może to z ich zwlekaniem z dostawą albo ciągle zostawianymi awizo, hmm, no nie wiem. Dużym problemem dla poczty okazał się również koronawirus, przez którego spadły obroty i oczywiście wybory korespondencyjne, za które ponieśli olbrzymie koszty, a nawet się nie odbyły. Współpraca z Amazonem może postawić ich na nogi i oczywiście – tego im życzymy.
Co sądzicie o polskiej platformie Amazona? Ja się nie mogę doczekać! Dajcie znać.
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!