Asystent głosowy Alibaby lepszy niż ten od Google? Rozwiązanie Chińczyków robi wrażenie

alibaba logo

Asystenci głosowi oparci na sztucznej inteligencji są nieustannie rozwijani przez różnych producentów. Kilka miesięcy temu rozwiązanie Google wywarło ogromne wrażenie, ale Chińczycy po raz kolejny pokazują, że są w stanie zrobić to lepiej.

Alibaba prezentuje własnego asystenta

Alibaba to grupa, do której należy między innymi sklep Aliexpress.com. Gigant z Państwa Środka inwestuje także w nowe technologia, a w tym i w rozwój sztucznej inteligencji oraz własnego asystenta głosowego. Wiosną tego roku Google zaprezentowało światu Duplex. Asystent ten był w stanie prawie idealnie naśladować ludzki głos. Tym samym miał on wykonywać telefony za nas i załatwiać mniej ważne sprawy. Teraz z rozwiązania tego korzysta niewielka część użytkowników w celu rezerwacji stolików w restauracjach, ale nie zostało ono jeszcze na dobre wprowadzone do użytku. Podczas konferencji Neural Information Processing Systems, skupiającej największych specjalistów zajmujących się AI, Alibaba pokazała, że da się iść o krok dalej.

Chińska firma zademonstrowała własne rozwiązanie, które już działa w firmie logistycznej Cainiao. Asystent głosowy odpowiada każdego dnia na miliony pytań. I co najważniejsze robi to całkowicie naturalnie, jest w stanie znaleźć rozwiązanie prawie każdego problemu i zaproponować je w uprzejmy, ale jednocześnie zdecydowany sposób klientowi. Alibaba zaprezentowała także fragment przykładowej rozmowy:

  • Asystent: Dzień dobry, jestem asystentem głosowym Cainiao. Jestem..
  • Klient: Dzień dobry.
  • Asystent: Dostarczenie twojej paczki zaplanowane jest na jutrzejszy poranek na adres 588 Culture West Road. Czy jest to wygodna dla ciebie forma odebrania przesyłki?
  • Klient: Kim jesteś?
  • Asystem: Jestem asystentem głosowym Cainiao. Chciałem potwierdzić poranne dostarczenie paczki na 588 Culture West Road. Czy ci to pasuje?
  • Klient: Nie ma mnie rano w domu.
  • Asystent: Czy chciałbyś użyć innego adresu?

Na tą chwilę asystent Alibaby jest wykorzystywany wyłącznie do odpowiadania na pytania klientów i obsługi paczek. Chiński gigant zapowiada, że już niedługo zakres jego obowiązków zostanie zwiększony. Trzeba przyznać, że taka rozmowa z sztuczną inteligencją robi wrażenie, ale jednocześnie jest przerażająca. Rozmowa z programem, który jest w stanie idealnie odwzorować ludzki głos, emocje, a nawet znaleźć rozwiązanie zawiłego problemu? Wszystko wskazuje na to, że tak będzie wyglądać przyszłość.

Co myślicie o asystentach głosowych opartych na sztucznych inteligencji? Czekacie na wprowadzenie ich do naszego życia? Zapraszamy do dyskusji!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!