Wiedzieliście, że asystent głosowy w aplikacji bankowej IKO pomoże Wam obsługiwać finanse?

IKO

Zainstalowane na naszych smartfonach aplikacje to jeden z najpopularniejszych sposobów obsługi kont bankowych. Myślę, że tak zwana mobilna bankowość szczególnie zyskała na wartości w czasach, kiedy spotykanie się twarzą w twarz w oddziale banku może być ryzykowne. Co więcej, zrobienie czegoś w aplikacji jest o wiele szybsze, gdyż telefon mamy zazwyczaj pod ręką.

Asystent głosowy w IKO

Kluczem do tego, aby aplikacja była szybsza, jest interfejs. Trudno jest wszak obsługiwać nieintuicyjną i zacinającą się aplikacje bankową. Posiadające wiele funkcji programy mogą być problematyczne w użytkowaniu dla mniej obeznanych użytkowników. Dlatego w aplikacji IKO znalazł się głosowy Asystent pomagający wykonać podstawowe czynności.

Jest to funkcja bardzo podobna do głosowego Asystenta Google. Możemy coś powiedzieć lub napisać, a aplikacja zaproponuje nam rozwiązanie problemu. Smartfon rozpoznaje głosowe komunikaty, a także odpowiada na zadane przez nas pytania. W mojej ocenie proces ten działa sprawnie i rozpoznawanie mowy nie myli się przesadnie. Należy jednak wziąć pod uwagę, że Asystent z IKO chce kontynuować dialog z nami. Także kiedy powiemy mu zrób przelew, ten zapyta o odbiorcę. Jeśli, zamiast wskazać odbiorcę, powiemy przykładowo pokaż kod BLIK, to asystent nas nie zrozumie. Przynajmniej tak było w moim przypadku.

Wiedzieliście, że asystent głosowy w aplikacji bankowej IKO pomoże Wam obsługiwać finanse?

Wirtualny asystent w aplikacji IKO oprócz realizowania poleceń dotyczących bankowości potrafi odpowiadać także na inne polecenia. Podobnie jak Asystent Google potrafi się przedstawić czy odpowiedzieć na zapytanie o to, ile ma lat. Oczywiście nie jest to rozwinięcie na tym samym poziomie.

Na powyższych zrzutach ekranu możecie zobaczyć działanie przykładowych poleceń. Pokazanie kodu BLIK odbywa się bardzo szybko – jeśli się spieszycie i akurat zapomnieliście, jak go włączyć, skorzystanie z asystenta może być dobrą decyzją. Podobnie sprawa ma się z limitami operacji na karcie płatniczej. Z doświadczenia wiem, że są osoby, które nie wiedzą jak się do tego dokopać w aplikacji bankowej (niekoniecznie IKO). A jeśli macie konto w banku PKO, to w tej sprawie pomoże wirtualny Asystent.

Co sądzicie o funkcji, która znalazła się w aplikacji bankowej IKO? Korzystaliście już z niej?

Źródło: mat. własne, pkobp.pl

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!