Awaria w ING – problemy z dostępem do bankowości internetowej oraz płatnościami kartą

Awaria w ING - problemy z dostępem do bankowości internetowej oraz płatnościami kartą

Klienci banku ING Bank Śląski mogli dziś rano spotkać się ze sporym problemem. Mniej więcej od godziny 7.30 nie działa zarówno system bankowości internetowej jak i płatności kartą. Oczywiście bank jest już świadomy awarii i deklaruje jak najszybsze jej usunięcie.

Awaria w ING Banku Śląskim

Problem wydaje się naprawdę spory. Klienci ING Banku Śląskiego mogą korzystać z bankowości internetowej Moje ING oraz aplikacji mobilnej w bardzo okrojonym zakresie. Tak naprawdę działa jedynie podgląd stanu konta. Bank deklaruje, że powinny działać przelewy, ale nawet te u Marcina z naszej redakcji nie działają. W przypadku klientów biznesowych ING Business i aplikacji mobilnej dla klientów korporacyjnych mogą występować licznie utrudnienia w dostępnie do kont.

Co gorsza problemy pojawiają się także z płatnościami kartą w terminalach płatniczych oraz z wypłatami pieniędzy w bankomatach. Dodatkowo ING Bank Śląski ostrzega o problemach z BLIKiem. Płatności i wypłaty kodami BLIK są wprawdzie w niektórych przypadkach możliwe, ale zakupy internetowe poprzez “Płać z ING” czy kodami BLIK są całkowicie wyłączone. Jeśli chcecie skontaktować się z infolinią to radzimy się wstrzymać, ponieważ do centrali dzwoni tak duża liczba klientów, że pracownicy nie nadążają z odbieraniem telefonów. Serwis DownDetector dodatkowo udostępnił mapę pokazują, że problem dotyczy całej Polski, a nie jedynie pojedynczych regionów.

Awaria w ING - problemy z dostępem do bankowości internetowej oraz płatnościami kartą

Kiedy awaria zostanie usunięta? ING Bank Śląski deklaruje, że wszystkie problemy powinny zostać usunięte przed godziną 11.00. Jednocześnie na stronie banku możemy przeczytać, że lepiej wstrzymać się z wszystkimi płatnościami do tej godziny. Informacja na temat usunięcia awarii zostanie opublikowana zarówno na stronie banku jak i we wszystkich mediach społecznościowych na profilu ING.

Aktualizacja 16:00

Wygląda na to, że pracownicy ING już uporali się z awarią i wszystkie usługi zaczęły znów działać.

Korzystacie z ING Banku Śląskiego? Spotkaliście się z brakiem możliwości płatności czy wypłacenia gotówki? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!