W dzisiejszych czasach posiadanie w gamie modelowej aut hybrydowych, bądź tych na prąd to mus. Bez tego ciężko zadbać o restrykcyjne normy flotowej emisji spalin. Szczególnie ciężko jest to zrobić, gdy chcesz przy okazji produkować modele o sportowym zacięciu, z większymi silnikami, chociażby tak jak BMW.
BMW w takim wariancie stawia na postępującą elektryfikację!
Tak wiem, silniki już nie są tak duże jak kiedyś i nie ma już V10 w ofercie BMW. Nie oznacza to jednak, że marka nie pokazuje pazura autami sygnowanymi literką “M”. By te mogły powstawać i cieszyć klientów, którzy tego pragną, w ofercie bawarskiej marki musi pojawiać się więcej aut z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Ładnych parę lat temu BMW pokazało światu pierwsze modele z serii “i”, które były pierwszymi zelektryfikowanymi modelami. i8 było hybrydowe, i3 było napędzane samym prądem. Jak sytuacja wygląda teraz, w 2020 roku?
Większość modeli w gamie ma swoje wersje hybrydowe, które mogą powstawać dzięki doświadczeniu zebranemu dzięki serii “i”. Wśród aut na prąd mamy tylko kilka modeli. Jest to wspomniany wcześniej i3, iX3 oraz zapowiedziany, ale jeszcze nie wydany i4. BMW zamierza już niebawem poszerzyć tę listę o kolejne dwa modele. Swoich elektrycznych wariantów mają doczekać się BMW serii 5 oraz BMW X1. Nie znane są jednak żadne szczegóły na temat napędu, zasięgu czy mocy. Gdy pojawi się więcej informacji o tych autach w elektrycznych wersjach, postaram się o tym wspomnieć na naszym portalu.
Zobacz też: Skarbówka z nowym przetargiem na auta, ciężki wybór między Mercedesem-AMG, a BMW M…
Pojawiają się też wieści, że następnym modelem, w kolejce do elektryfikacji, jest flagowa limuzyna BMW, czyli seria 7. Byłby to cios wymierzony w Porsche Taycana oraz Teslę Model S, które można uznać za auta konkurencyjne dla “siódemki”. Kto z takiej walki może wyjść zwycięsko? W tym momencie ciężko powiedzieć, jednak na rynku może być wówczas bardzo ciekawie i ciasno…
Co sądzicie o postępującej elektryfikacji wielu modeli? Jesteście na tak, czy jednak wolelibyście, by producenci pozostali przy silnikach spalinowych?
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!