Cyberpunk 2077: lista zmian w patchu 1.3 jest GIGANTYCZNA

cyberpunk 2077
źródło: GOG


Aktualizacja 1.3 dla Cyberpunka 2077 wkrótce będzie dostępna na PC, konsolach i w usłudze Stadia! Tak prezentuje się lista najważniejszych zmian. Jest naprawdę pokaźna, więc widać, że studio CD Projekt RED wykorzystało cały czas, jaki upłynął od poprzedniego patcha na poprawianie gry.

USPRAWNIENIA

  • Zmniejszono poziom zbliżenia minimapy podczas jazdy, dzięki czemu nawigowanie jest łatwiejsze.
  • Dom lalek – ekran ze zdjęciami Skye i Angel będzie się wyświetlał zdecydowanie dłużej, dzięki czemu łatwiej będzie wybrać pomiędzy tymi dwiema postaciami.
  • Dodano przycisk, który pozwala na ponowne rozdanie punktów atutów na drzewie umiejętności postaci.
  • Na wszystkich platformach zwiększono liczbę slotów na autozapisy (z 10 do 20) i szybkie zapisy (z 3 do 10).
  • Do wpisów w dzienniku dodano linki do bazy danych.
  • Dodano opcję dostępności pozwalającą włączyć kropkę na środku ekranu, która zmniejsza/zapobiega chorobie lokomocyjnej. Można ją włączyć w Ustawieniach → Interfejs → Kropka na środku ekranu.
  • Fixerzy rzadziej piszą teraz do V z ofertami sprzedaży samochodu.
  • Ulepszono efekt SSR, aby był mniej ziarnisty na konsolach i na niższych ustawieniach na PC.
  • Dodano filtr w plecaku do przedmiotów związanych z zadaniami.
  • Tagi różnych przedmiotów fabularnych są teraz usuwane po zakończeniu danych zadań, dzięki czemu można je sprzedać lub wyrzucić.
  • V można teraz obracać w widoku ekwipunku, używając myszy.
  • Gracz będzie mógł teraz właściwie wytworzyć hacki, nawet gdy raz je już wytworzył, a następnie się ich pozbył.
  • Dodano opcję porównywania wszczepów.
  • Poprawiono powiadomienie podczas kupowania wszczepów, których wymogi do używania nie są spełnione.
  • Można teraz hurtowo ulepszać komponenty do wytwarzania przedmiotów.
  • Dodano nowe miejsca w których może spać Nibbles w mieszkaniu V.
  • Ikona na skrzyni z odpadkami zmienia się teraz na czerwoną, a nie szarą, kiedy gracz podniesie ciało.
  • Ikona miny lądowej będzie teraz wyszarzona po rozbrojeniu jej.
  • Można teraz używać windy podczas przenoszenia ciała.
  • Gdy patrzysz w otchłań – Barry ma teraz poprawiony, bardziej wyjątkowy wygląd.
  • Podczas wytwarzania tego samego przedmiotu, ale lepszej jakości, przedmiot bazowy będzie teraz podświetlony na zielono tak jak pozostałe komponenty, o ile znajduje się w ekwipunku.

ZMIANY W BALANSIE

  • Czas po jakim wrogowie wykryją gracza zależy teraz od poziomu trudności. Na Łatwym lub Normalnym poziomie trudności przeciwnicy będą wolniej wykrywać gracza, a na Bardzo Trudnym szybciej.
  • Na Bardzo Trudnym poziomie trudności (i na żadnym innym) będą teraz bardziej agresywnie szukać gracza kiedy są “zaalarmowani”.
  • NCPD nie reaguje już wrogo z powodu martwych ciał w aktywnościach otwartego świata.
  • NCPD reaguje teraz także na uderzenia NPC-ów bronią niezabójczą.
  • Dostosowano proces zadawania obrażeń podczas strzelania do tłumu NPC-ów w trakcie walki, w zależności od dystansu i używanego uzbrojenia.
  • Legenda tego miasta – poprawiono zachowanie Adama Smashera w trakcie walki.
  • Przerwane milczenie – poprawiono zachowanie Ody podczas walki.
  • Transmisja – poprawiono zachowanie Placide’a podczas walki.
  • Transmisja – zwiększono odporność Placide’a na hakowanie.
  • Podejrzenie cyberpsychozy: Litera prawa – poprawiono zachowanie cyberpsychopaty podczas walki.
  • Spacer z gwiazdą – poprawiono umiejscowienie i celowanie Red Menace.
  • Zwiększono atrybuty La Chingona Dorada (ikonicznych pistoletów Jackiego).
  • Ostatnia taka robota – zwiększono ilość amunicji dostępnej na początku zadania.
  • Wprowadzono drobne zmiany i poprawiono wyważenie hacku Atak wirusowy.
  • Ulepszono system wytwarzania tak, aby przedmioty o losowej jakości skalowały swoją jakość do umiejętności wytwarzania gracza. Nie jest już możliwe wylosowanie jakości przekraczającej odpowiednią umiejętność wytwarzania.
  • Poziom wymagań przedmiotów zwiększa się teraz z każdym ulepszeniem. Należy zwrócić uwagę, że w związku z tą poprawką zmieni się poziom ulepszonych przedmiotów. Używane przedmioty, które przekraczają wymagany poziom, mogą być noszone bez żadnych problemów, ale po zdjęciu ich nie będzie możliwości ponownego ich założenia.
  • Dodano więcej schematów do wytwarzania modyfikacji wszczepów.
  • Dodano schematy do wytwarzania noży (dostępne od początku gry).
  • Zaktualizowano liczbę komponentów wymaganych do wytworzenia niektórych przedmiotów np. Bounce Back, MaxDoc, hacków, modyfikacji ubioru czy niektórych broni.
  • Wyważono wymagania wytwarzania dla modyfikacji ubioru.
  • Wyważono liczbę komponentów potrzebnych do wytwarzania ubrań.
  • Wyważono liczbę komponentów potrzebnych do wytwarzania elementów Sandevistana.
  • Wszczep Kamuflaż Optyczny będzie teraz można kupić u ripperdoców.
  • Dostosowano cenę modyfikacji wszczepów Wzmacniacz sensoryczny.
  • Specyfikacja wytwarzania rzadkiego Unity będzie teraz dostępna wyłącznie podczas Podejrzenia przestępczości zorganizowanej: Tygersom się nie odmawia.
  • Zmieniono cenę i jakość gitary Kerry’ego, którą można zdobyć podczas Kontraktu: Psychofan.

ROZGRYWKA

  • Usunięto błąd, w wyniku którego schematy wytwarzania w sklepach z odzieżą były dostępne wyłącznie podczas pierwszej wizyty u sprzedawcy.
  • Usunięto błąd występujący po wizycie w obozie nomadów, w wyniku którego nie można było używać broni i przedmiotów z szybkiego menu.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego hakowanie neutralnego celu nie liczyło się do osiągnięcia Christmas Tree Attack.
  • Okno samouczka dotyczące sprawdzania umiejętności nie pojawia się już, gdy na urządzeniach wyświetlony jest komunikat „Brak autoryzacji”.
  • V nie patrzy już w dół po szybkiej podróży.

INTERFEJS

  • Obraz Delamaina nie blokuje się już podczas holocalli, kiedy V zbyt szybko opuści samochód po zakończeniu zadania Delamain: Badlandy.
  • Wskazówka dotycząca przedmiotu nie znika już, jeśli jej zawartość jest zbyt długa.
  • Usunięto szereg literówek w napisach, opisach drzazg, zadań i uzbrojenia.
  • Po porażce w zadaniu Delamain: North Oak wynikającej z opuszczenia taksówki Delamaina pojawia się wiadomość tekstowa.
  • Przywrócono nazwę punktu szybkiej podróży przy mieszkaniu V – „megabudynek H10”.
  • Usunięto z ekwipunku część przedmiotów oznaczonych jako „Brak” i nieposiadających właściwych ikon.
  • Menu w ekwipunku, pojawiające się po najechaniu kursorem na przedmiot z licznymi modyfikacjami, wyświetla teraz prawidłowe atrybuty.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego męskie warianty samouczka VR pojawiały się w wersji portugalskiej (BR) w języku polskim.
  • Opis modyfikacji Bateria czarnorynkowa wyświetla teraz prawidłowe atrybuty.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego na przycisku hacku Atak wirusowy brakowało ikony, gdy wyświetlało się go poza ekwipunkiem.
  • Ikona efektów atutu „Zimna krew” wygląda teraz jak płatek śniegu.
  • Dwuwarstwowy tank top PUNK jest teraz widoczny w ekwipunku po założeniu.
  • Na ekranie ładowania dodano wskazówkę informującą o ustawieniach przewijania nagrania do przodu.
  • Poprawiono nazwę pojazdu Galena „Gecko” przy opcji „Kup pojazd”.
  • Obraz w drugiej wiadomości od Nancy Hartley w zadaniu Niespodzianka/Czerwony wieszcz wyświetla się teraz poprawnie.
  • Dostosowano tekst nagrody za postęp w tworzeniu przedmiotów, związany ze zmniejszeniem kosztu ulepszania.
  • Obraz z Mackinawem MTL1 w menu „Przywołaj pojazd” pasuje teraz do modelu samochodu.
  • Usunięto tymczasowe teksty z opisu atutu „Dobry, Zły i Brzydki”.
  • Wskaźniki grupowania ikon nie oddzielają się już od ich odpowiednich miejsc na mapie podczas przybliżania/oddalania.
  • Kiedy wskaźnik wytrzymałości się wyczerpie, przy pasku zdrowia pojawi się teraz odpowiednia ikona, a nie ikona przeciążenia.
  • Opis Villeforta Alvarado V4F 570 Delegate zawiera teraz poprawną informację, że ma on napęd na tylną oś.
  • Wskazówka z opisem akceleratora synaptycznego podaje teraz właściwą wartość okresu możliwego działania podczas gry po polsku.
  • Opis pięści w menu broni wyświetla teraz właściwy typ przedmiotu.
  • Poprawiono tekst w drzazdze na temat dzielnicy Chiba-11.
  • Otwarcie trybu fotograficznego i menu sprzedawcy tuż po sobie nie powoduje już zawieszenia się gry.
  • Złota ikona ikonicznych łupów jest teraz wyświetlana na minimapie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego znaczniki trafień i potwierdzenia likwidacji nie były widoczne podczas niszczenia wrogich wieżyczek.
  • Poprawiono znaczniki wrogów nieświadomych obecności gracza – są one teraz żółte, a nie czerwone.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego odnawianie pamięci RAM poniżej 0,50 nie wyświetlało się poprawnie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego przycisk rozmontowywania nie był wyświetlany poprawnie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego przyciski na ostrzeżeniu o zmianie modyfikacji nie działały tak, jak to zamierzono.
  • Poprawiono niedziałające klawisze z podpowiedzi podczas Naruszenia protokołu.
  • Usunięto zbędne wskazówki sterowania na panelu cyberdecku.

GRAFIKA, DŹWIĘK, ANIMACJA

  • Wzmocniony minikombinezon rockergirl z kompozytową wkładką jest teraz właściwie ułożony na nogach V.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego monostruna mogła nieznacznie przesuwać ramiona męskiego V i przenikać przez ubranie.
  • Usunięto błąd w zadaniu Skok na głęboką wodę, w wyniku którego walizka z Flatheadem mogła unosić się w powietrzu poza pokojem hotelowym w Konpeki Plaza, blokując drzwi.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego zmiana głośności muzyki w ustawieniach dźwięku wpływała nie tylko na muzykę tła, ale też na radio w samochodzie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego głos Takemury był podwojony podczas rozmowy z V w vanie w zadaniu Stary znajomy.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego niektóre kombinezony netrunnera przenikały przez nogi żeńskiej V i spodnie męskiego V.
  • Poprawiono animację biegu po skoku w górę lub dół zbocza.
  • Poprawiono drobinki kurzu, które czasem niepoprawnie się wyświetlały.
  • Skóry postaci nie stają się już zbyt jasne w ciemnych obszarach.
  • W zadaniu Cherchez la femme cień Smashera nie pojawia się już na drzwiach windy po przewinięciu braindansu do początku.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego żołnierze Arasaki pojawiali się w zasięgu wzroku gracza podczas wchodzenia na górę, aby ocalić Takemurę w Mieszkaniu nr 303.

LOKACJE I POZIOMY

  • Usunięto szereg dziur w mapach w Watson, City Center, Westbrook, Heywood i Santo Domingo.
  • Poprawiono błędne wytyczanie drogi dla pojazdów na obwodnicy City Center.
  • Poprawiono szereg miejsc, w których gracz mógł utknąć na stałe.
  • Usunięto szereg błędów związanych ze znikającym otoczeniem.
  • Usunięto szereg błędów związanych z obiektami pojawiającymi się nagle przed oczami gracza.
  • GPS w Biotechnica Flats nie prowadzi już gracza do nieosiągalnych miejsc.

ZADANIA

  • Drzazgi rozmieszczono we właściwych kategoriach.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego rozmowy z NPC-ami podczas zadań nagle się kończyły, przez co NPC-e pojawiali się w innych rozmowach i potencjalnie psuli inne holocalle od NPC-ów.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego przerwany holocall wznawiał się podczas innej rozmowy, co mogło spowodować, że NPC-e pojawiali się w innych rozmowach i psuli kolejny holocall od tego NPC-a.

OTWARTY ŚWIAT

  • Usunięto błąd, w wyniku którego kilka holocalli od fixerów po zakończeniu zadania odtwarzało się jednocześnie, co prowadziło do blokowania różnych kontraktów (takich jak Kontrakt: Empatia bez empatiiKontrakt: FixerNajemnikŻołnierzSzpieg i innych). Wciąż pracujemy nad problemami graficznymi związanymi z kontraktami, które utknęły w dzienniku, jednak te ostatnie nie uniemożliwiają już odblokowania osiągnięć w dzielnicach.
  • Usunięto niepotrzebne łupy z ciała na diabelskim młynie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Quadra Type-66 mogła zostać zniszczona przed zakupem, co blokowało zadanie „Kup pojazd” z nią związane i uniemożliwiało zdobycie osiągnięcia Automania.
  • Usunięto błąd ze strzelaniny w Wellsprings, w wyniku którego wrogowie stawali się nieśmiertelni, ponieważ obszar aktywacji był za mały.

CINEMATIC DESIGN

  • Usunięto błąd, w wyniku którego NPC-e nie patrzyli na V podczas różnych scenek.
  • Usunięto nadużycie, w wyniku którego gracz otrzymywał pistolet Unity po każdym zapisie/wczytaniu.
  • Animacje twarzy V podczas przeglądania się w lustrze odtwarzają się teraz poprawnie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Rogue pojawiała się obok gracza po zadzwonieniu do niej i zapytaniu o Adama Smashera.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego niektórzy NPC-e przestawali odtwarzać animacje po dłuższej sesji gry.
  • Usunięto szereg błędów związanych z błędnym wsiadaniem NPC-ów do pojazdów.
  • Usunięto różne błędy, w wyniku których NPC-e mogli znajdować się w niewłaściwym miejscu i przenikać przez obiekty po wczytaniu zapisanej gry.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego w różnych zadaniach animacje NPC-ów mogły być odtwarzane w złym miejscu.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego Jackie mógł pojawiać się na oczach gracza podczas montażu półrocza.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego wygląd NPC-ów był losowany od nowa po odwróceniu wzroku.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego zadania i scenki mogły zacząć się odtwarzać, zanim zniknął ekran ładowania.

INNE

  • Prezent od Judy znajduje się teraz w mieszkaniu V po tym, gdy gracz otrzymuje o nim wiadomość po ukończeniu jej zadań pobocznych związanych z romansem.
  • Poprawiono kilka nieścisłości fabularnych w audycjach radiowych.
  • Usunięto efekt zaciemnienia podczas zadania Operacja Firestorm podczas gry w niekórych językach.

PC

  • Usunięto błąd, w wyniku którego wskazówki w samouczku wyświetlały się niepoprawnie na ekranach 8K.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego gra wyłączała się, jeśli miniaturka zapisu była uszkodzona.
  • Poprawiono przełączanie pomiędzy trybem pełnoekranowym i w oknie z użyciem skrótu Alt+Enter.
  • Można teraz opuścić zablokowaną nakładkę skanowania poprzez naciśnięcie TAB.
  • Dodano mniejszą wersję kursora myszy na PC.

KONSOLE

  • Ustawienie wewnętrznej martwej strefy działa teraz także w menu gry.
  • [PlayStation] NPC-e nie mówią już po swojej śmierci.
  • Ulepszono strumieniowanie lamp ulicznych.
  • Nadpisanie zapisu gry, kiedy gracz ma za mało miejsca w pamięci, nie psuje już zapisu.
  • Maski i rury w stodole w zadaniu Kwestia czasu nie są już niewidzialne.
  • Rogue nie przenika już przez Johnny’ego i właściwie trzyma szklankę w zadaniu Na rozdrożach.
  • Usunięto błąd w zadaniu Ostatnia taka robota, w wyniku którego wczytanie zapisu przed blokadą policyjną powodowało, że funkcjonariuszka NCPD nie rozpoczynała dialogu i postępy były blokowane.
  • Usunięto błąd na PS4, w wyniku którego scena spotkania z Judy i lalkami w zadaniu Tysiące twarzy, setki miraży nie odtwarzała się poprawnie.
  • [Xbox] Usunięto błąd w zadaniu A Cool Metal Fire, w wyniku którego część scenki w klinice Cassiousa Rydera była ucięta po wygaśnięciu ekranu.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego uzbrojenie było umieszczane w niewłaściwej komórce podczas przypisawania go z plecaka.

Nie są to wszystkie poprawki, jeśli chcecie dowiedzieć się co zmieniono w poszczególnych misjach musicie zajrzeć na stronę cyberpunk.net.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!