Kilka dni temu poznaliśmy oficjalne szczegółowe wymagania gry Cyberpunk 2077. Dotyczyły one między innymi rozgrywki z włączoną techniką ray tracing. W prezentowanej tabeli znalazły się jedynie karty graficzne Nvidia (RTX 2060, RTX 3070 i RTX 3080). Teraz poznaliśmy szczegóły dotyczące obsługi przez karty AMD Radeon.
Ray tracing na radeonach będzie, ale nie wiadomo kiedy
Jeśli chodzi o temat ray tracingu w Cyberpunku 2077 na kartach graficznych AMD Radeon RX 6000, do tej pory nie był on jasny. Nvidia w ostatnim czasie ujawniła, że nie jest w stanie zablokować w żaden sposób tej opcji dla układów z serii RX. O obecności śledzenia promieni w grze zadecyduje więc CD Projekt RED.
Studio właśnie oficjalnie potwierdziło, że w dniu premiery ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie niedostępny dla użytkowników nowych Radeonów z serii RX 6000. Jak możemy się dowiedzieć z tweeta, twórcy współpracują z AMD, ale producent chce najpierw dopracować tę funkcjonalność zamiast wypuszczać coś, co nie będzie działać tak dobrze jak RTX-On.
Zobacz też: Cyberpunk 2077 – poznaliśmy szczegółowe wymagania sprzętowe
Ponadto Nvidia potwierdziła na swoim blogu, że wymagania sprzętowe Cyberpunka 2077 do ray tracingu obejmują włączoną technikę DLSS, jednak nie wiadomo, który konkretnie tryb, a tych ma być aż sześć. Możemy więc się spodziewać rozgrywki w 60 klatkach na sekundę. Nie wiemy jednak czy pozostałe zaprezentowane wymagania sprzętowe dotyczą rozgrywki z 60 FPS-ami. Dzięki temu, że Studio CD Projekt RED nie deklaruje osiąganego klatkażu, unikną oni głosów krytyki.
Szykujecie się na grę z włączoną obsługą śledzenia promieni czy nie zależy Wam na tej funkcjonalności? Dajcie znać w komentarzach!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!