Chińskie firmy smartfonów bardzo często rozwijają się na różnych płaszczyznach elektroniki mobilnej. Zdarza się, że wsparciem przy takich działaniach są dodatkowe firmy. Xiaomi ma bardzo podobne działanie, ale teraz producent dokona znaczącej zmiany ze swoją marką Poco. Niektórzy klienci mogą pomyśleć, że Poco zniknie z Internetu. Prawda jest jednak inna.
Poco łączy się z Xiaomi? Tak, ale tylko internetowo
Posiadanie wielu biznesów w branży nowych technologii często rodzi problemy z naturalną wewnętrzną konkurencją. Mierzy się z tym wiele firm, wśród nich jest Xiaomi i marka Poco. Producent postanowił dokonać znaczących zmian w swoim biznesie poprzez zamknięcie 31 grudnia 2024 roku globalnej witryny po.co. Przełoży się to na wszystkie strony, również te regionalne. Czy to oznacza zniknięcie także wszystkich produktów i usług? Otóż nie. Producent przeniesie wszystko na oficjalną witrynę Xiaomi-mi.com/global. Zmiany będą sukcesywnie się pojawiać, tak aby wszytko mogło się zakończyć przed końcem roku. Koncern zapewnia swoich klientów, że nie odczują oni tych zmian. Już niedługo cała obsługa klienta, zakupy, a nawet programy lojalnościowe, takie jak Poco Points, zostaną przeniesione na platformę Xiaomi. Żaden klient (mający np. punkty lojalnościowe) nie straci dodatków lub punktów zbieranych za dokonywanie zakupów. Przejście z jednej strony na drugą nie będzie uciążliwe dla klientów. Trudno jednoznacznie stwierdzić co spowodowało takie posunięcie ze strony producenta, chociaż głębsza analiza nasuwa tylko jeden wniosek. Konsolidacja wszystkich marek pod jednym brandem. I chociaż producent nic nie wspomniał o zamknięciu jakiegoś biznesu, to nie możemy założyć, że takie posunięcie może być działaniem przyszłościowym. Nigdy nie wiemy, kiedy producentowi przestanie się opłacać sztuczna konkurencja swoich produktów.
Źródło: Gizchina