Mówi się, że nie ma ideałów. Ta sentencja dotyczy również smartfonów, co pokazują częste problemy techniczne lub wady fabryczne. Znalezione w modelu iPhone 14 Plus usterki przez klientów zainicjowały program naprawczy w firmie Apple. Producent oszacował jakie dostawy smartfonów mogą być uszkodzone.
Apple uruchamia program naprawy. Co jest uszkodzone w iPhone 14 Plus?
Okazuje się, że aparat może nie wyświetlać obrazu podczas korzystania z trybu podglądu na niektórych iPhone’ach 14 Plus. Według Apple problem dotyczy „niewielkiego procenta” smartfonów wydanych między 10 kwietnia 2023, a 28 kwietnia 2024 roku. Użytkownicy, u których wystąpił ten problem, mogą sprawdzić kompatybilność swojego urządzenia na stronie internetowej Apple (podlinkowanej w źródle) wpisując numer seryjny. Oprócz możliwej usługi w serwisie producenta klienci mają również możliwość uzyskania odzyskać koszty za samodzielnie wykonaną naprawę np. w innych nieautoryzowanych punktach. Zanim oddamy urządzenie do bezpłatnej diagnozy, pamiętajmy o innych dodatkowych uszkodzeniach. W sytuacji zgłoszenia iPhone’a 14 Plus z pękniętym ekranem musimy się liczy, że w pierwszej kolejności klient będzie zobowiązany zapłacić za naprawę odpłatną uszkodzonej mechaniczne części.
Program gwarancyjny w tym przypadku będzie ważny przez trzy lata od daty zakupu smartfona. Amerykański gigant znany jest z takich działań, które nie zdarzają się dość często. Bardzo często programy naprawcze ogłaszane są po jakimś czasie od premiery konkretnego urządzenia producenta. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że Apple zawsze będzie tak podchodzić do wszystkich uszkodzeń. Czy smartfony z rodziny iPhone 16 również doświadczą takiego programu? W końcu klienci skarżą się na pękające przyciski Camera Control. Na odpowiedź w tej sprawie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Im więcej skarg, tym więcej medialnego szumu, który może zmusić producenta do podjęcia działań.
Źródło: Apple
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!