Huawei pokazuje, że mimo odrzucenia systemowego można sprzedawać tablety

huawei logo

Każdy producent nowoczesnych technologii lubi zaznaczać swoją pozycję. Huawei zalicza się do takich firm, tym razem w segmencie produkcji tabletów w Q3 2024. Świadczy to także o wzroście i znaczącym rozwoju firmy, której zabrano najważniejszych atut dla urządzeń mobilnych, czyli usługi Google / Androida.

Mimo braku pierwszej pozycji w tym segmencie Huawei ma powody do zadowolenia

Wyniki w zasadzie wydają się mocno przewidywalne. Nie znając wcześniej źródła obstawiałbym nieco inną kolejność. Co ciekawe producenci podzielili się również systemami, które wydają się powoli nie mieć znaczenia. Przejdźmy do konkretów zaczynając od pierwszego miejsca na podium, gdzie swoją dominację w Q3 zaznaczyła firma Apple. Sprzedaż uplasowała się na poziomie 12,6 milionów tabletów. Daje to wzrost rok do roku o 1,4% z udziałem rynku 31,8%. Na drugim miejscu znajduje się nie kto inny jak firma Samsung. Koreański producent dostarczył na rynek 7,1 miliona egzemplarzy, zdobywając 17,9% udziału w rynku. Przyczynił się do tego średniak Galaxy A9, który podbijał sprzedaż. Na trzecim miejscu znajduje się firma Amazon (Tak, producent zajmuje się produkcją tabletów) zalewając rynek 4,6 mln tabletów i udziałem 11,6%. Pamiętajmy, że Amazon posiada jedną z największych platform sprzedażowych sprzedając między innymi oferty konkurentów.

Huawei
fot. IDC

Huawei zgarnia czwarte miejsce. Producent mocno rozwinął swoje usługi, możliwości i przede wszystkim ofertę. Chiński koncern sprzedał 3,3 mln tabletów w Q3, zdobywając 8,2% udziału w globalnym rynku odnotowując tym samym 44,1% wzrostu rok do roku na globalnym rynku tabletów w tym kwartale. Mimo braku wsparcia usług Google to świetny wynik. Warto też zaznaczyć, że Huawei rozwija w swoich urządzeniach umiejętności graficzne. Służą temu produkty PaperMatte z matowym wyświetlaczem. Na piątym i w mojej ocenie zaskakujący miejscu znajduje się firma Lenovo. Ilość dostarczonych tabletów wynosi 3 mln, przy 7,6% udziale rynkowym. Trudno powiedzieć, co jest powodem tak (w mojej ocenie) słabej pozycji. Brak innowacji. Prawdziwym wygranym tego zestawienia, którym zajęła się firma IDC jest Huawei. Przebić się przez taką konkurencję nie jest łatwo, a Huawei pokazuje, że umie zrobić porządny biznes tabletów, czego przykładem może być nowoczesny smartfono-tablet Mate XT.

Źródło: Gizmochina

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!