ING Bank Śląski zaskakuje w kwestii bezpieczeństwa. Jakiś czas temu informowaliśmy Was o tym, że jest to pierwszy bank w Polsce, który wprowadził obsługę kluczy U2F. Teraz natomiast dodano zabezpieczenie antyspoofingowe.
Aplikacja banku ING z aktualizacją
Telefony od oszustów podających się za pracowników banków to plaga, którą zapewne od podszewki poznał ktoś, kto ogląda pewne kanały na YouTube. W Polsce również tacy oszuści “działają”, przed czym trzeba się bronić. Bank ING dodał ciekawą funkcję do aplikacji, która ma przeciwdziałać takim oszustwom. Jak?
Otóż jeśli bank zechce zadzwonić do klienta, to ten będzie mógł wejść do aplikacji i zweryfikować czy faktycznie dzwoni teraz instytucja. W programie pojawi się dokładna informacja, że w tym momencie dzwoni pracownik banku, a także zostanie wskazane jego imię i nazwisko.
Nowa aplikacja ING to także wprowadzenie obsługi logowania za pomocą kluczy U2F. Jest to bardzo potężne zabezpieczenie swoich cyfrowych dóbr i bez wątpienia ING tutaj zaskakuje.
Dodano też weryfikację behawioralną, która bada zachowania klienta, a następnie porównuje zachowanie w kolejnych próbach. Analizowane są godziny łączenia z bankiem, a także lokalizacja. Badane są też wykorzystywane funkcje. Jeśli zachowanie użytkownika odbiega od wyuczonej normy, to aplikacja może poprosić o ponowną weryfikację.
Nowości są dostępne w aplikacji mobilnej ING w wersji 4.11.0 na Androidzie i 4.10.0 na iOS. To bez wątpienia spora i ważna aktualizacja.
Źródło: Niebezpiecznik
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!