InPost zapowiedział prace serwisowe, które odbędą się na początku maja. Jest to informacja istotna, szczególnie dla osób, które w czasie majówki planowały nadać przesyłki w paczkomacie lub takowe odebrać. Jakie będą ograniczenia?
Przerwa serwisowa w InPost – ograniczenia w działaniu Paczkomatów
InPost planuje rozpocząć prace serwisowe jutro (1 maja) o godzinie 8.00. Mają one potrwać do niedzieli (2 maja), do godziny 2.00. W tym czasie aplikacja firmy będzie działać w trybie offline, co oznacza, że nie zostaniemy wylogowani. W tym czasie jednak nie dostaniemy informacji o nowych przesyłkach / kodach odbioru, a także nie będziemy mogli z poziomu aplikacji otworzyć Paczkomatu.
W trakcie trwania prac nie będzie możliwe tworzenie, opłacanie i umieszczanie przesyłek w Paczkomatach, jednak klienci, których paczka trafią już do skrytek, będą mogli je bez problemu odebrać. InPost automatycznie przedłuży o czas trwania przerwy serwisowej terminy odbiorów przesyłek z paczkomatów, kody zwrotu i ważność wygenerowanych etykiet. Ponadto nie będzie dostępu do infolinii firmy, a także Lodówkomatów, usługi eUrząd oraz formularza reklamacyjnego dla klientów.
Poniżej znajdziecie w punktach najważniejsze kwestie związane z trwaniem przerwy serwisowej:
- Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej (przy użyciu kodu odbioru lub QR kodu);
- Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
- Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
- Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
- Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt);
- Nie będzie możliwości umieszczenia paczek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej;
- Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania;
- Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty;
- Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
- Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
- W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach, takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
- Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;
- Nie będzie możliwości przekierowania przesyłek;
- W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach;
- Nie będzie działać usługa eUrząd;
- Nie będzie działać usługa Lodówkomaty;
- Nie będzie dostępna infolinia InPost;
- Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl.
Przedstawiciele firmy przepraszają za utrudnienia i proszą o wyrozumiałość, jednocześnie informując, że wszelkie prace prowadzone są z myślą o poprawie jakości świadczonych usług. Jeśli więc musicie nadać jakieś przesyłki lub też jakieś paczki oczekują na odbiór, to lepiej już dzisiaj postarać się o załatwienie wszystkich spraw z tym związanych. W końcu zapowiedzi firmy to jedno, a rzeczywistość w IT bywa różna i coś może pójść nie tak…
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!