Klienci polskiego fintechu ZEN kilka dni temu mieli prawo być solidnie zaskoczeni. Dowiedzieli się bowiem, że zmienią się ich numery rachunków płatniczych w złotych. Jak doszło do tej sytuacji?
Klienci ZEN z nowymi numerami rachunków płatniczych
25 stycznia klienci polskiego fintechu ZEN otrzymali informacje, że zmienią się numery ich rachunków płatniczych. Była to nagła zmiana, ponieważ odbyła się jeszcze tego samego dnia, w którym została rozesłana informacja. Posiadacze kont w ZEN mieli jeszcze 3 dni, do 28 stycznia, aby wykonać przelewy na stare numery IBAN.
Powodem takiej zmiany była decyzja dotychczasowego partnera spółki. Jak podało biuro prasowe ZEN, Alior Bank w trybie nagłym zrezygnował ze współpracy z fintechem. Nie wiadomo jaka była przyczyna takiej decyzji. Fintech powiadomił, że przez wzgląd na szacunek do byłego partnera nie będzie komentować tego ruchu. ZEN skupił się by zminimalizować negatywne skutki tej decyzji – wszyscy otrzymali komunikaty drogą SMS-ową, telefoniczną lub mejlową, a także mogą korzystać z rachunków z nowymi polskimi numerami. Są one zapewniane dzięki współpracy z BNP Paribas.
Przedstawiciele ZEN przypominają klientom, że w zaistniałej sytuacji powinni przekazać swoim kontrahentom nowy numer rachunku dla przelewów w złotych. Transakcje zlecone na poprzedni numer konta nie zostaną prawidłowo zrealizowane. Użytkownik może samodzielnie przekazać informację o nowym numerze rachunku w złotych lub w ramach ZEN Care konsultanci mogą również wesprzeć użytkownika, biorąc na siebie tę procedurę i samodzielnie kontaktując się z pracodawcą lub innymi osobami wskazanymi przez klienta i na jego wniosek.
Osobiście wydaje mi się, że do poważnych operacji finansowych lepiej jest wykorzystywać konto bankowe.
Źródło: cashless.pl
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!