Sprzedaż urządzeń elektrycznych nie stoi w miejscu. Jak pokazują najnowsze wyniki, rynek elektroniki ma nowego lidera w sprzedaży urządzeń typu wearable. Chińczycy pod marką Huawei mają powody do świętowania. Producent wyprzedził znaczną część konkurencji.
Huawei numerem jeden w sprzedaży smartwatchy i wearable
Jak podała firma analityczna IDC , w drugim kwartale 2024 roku globalna sprzedaż urządzeń przenośnych osiągnęła 43,7 mln sztuk. Liderem na koniec kwartału okazał się Huawei, który odnotował 42-procentowy wzrost rok do roku. Pod koniec kwartału sprzedaż elektroniki noszonej tej firmy osiągnęła 8,9 miliona urządzeń, co stanowi 20,3% rynku. W dużej mierze to wszystko za sprawą chińskiego rynku, który stał się głównym rynkiem zbytu dla Huawei, firma dostarczyła tam prawie 6 milionów urządzeń, zwiększając swój udział do 38,4%. Pomimo ogólnego spadku o 0,7% rok do roku na światowym rynku urządzeń ubieralnych, popyt na produkty Huawei pozostaje silny dzięki popularności zegarka Watch Fit 3. Firma prowadzi również działalność w Europie Środkowej i Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Ameryce Łacińskiej.
Na drugim miejscu znalazło się Xiaomi z 5,9 miliona sprzedanych egzemplarzy i 13,5% udziałem w rynku, dzięki sukcesowi budżetowej serii Redmi i droższych modeli Watch S3 i Watch 2. Trzecie miejsce zajęła firma Apple z 5,7 milionami sprzedanych egzemplarzy i 13,1-procentowym udziałem w rynku, pomimo 12-procentowego spadku spowodowanego konkurencją ze strony marek chińskich. Samsung sprzedał 3,3 miliona urządzeń, a jego głównym produktem była opaska fitness Galaxy Fit 3. BBK znalazło się w pierwszej piątce z wynikiem 2,9 miliona sprzedanych egzemplarzy i 6,6% udziałem w rynku, co było zasługą dużego popytu na modele dziecięce w Chinach. Wyniki w mojej ocenie obrazują, że klienci bardzo chętnie kupują “ubieralne urządzenia”. Powodem może być wygoda w użytkowaniu.
Źródło: IDC
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!