Technologia Ray Tracing na dobre zawitała chociażby na komputerach klasy PC. Jak się jednak okazuje, z tej opcji niedługo skorzystają właściciele smartfonów – o ile zdecydują się na układ MediaTeka.
Ray Tracing to specjalna technologia inteligentnego mapowania cieni. Początkowo mieliśmy do niej dostęp na komputerach PC z układami NVIDIA i znacznie zmieniła ona to, jak nowoczesne gry wyglądają. Są żywsze, naturalniejsze i prawdziwsze.
Ray Tracing na smartfonach z układami MediaTek
Jak się jednak okazuje, Ray Tracing może też zawitać do smartfonów. Prawdopodobnie już Samsung pracuje nad tą technologią i ma ona być dostępna na telefonach z układem Exynos 2200. Samsung jednak nie jest jedynym producentem, który nad tym się pochyla.
MediaTek ogłosił partnerstwo z ARM i firmą Tencent, czego owocem ma być właśnie software’owy Ray Tracing. Firmy te również zaprezentowały SDK dla twórców, które można wykorzystać do tworzenia oprogramowania współpracującego z tą technologią opartą o API Vulkana. Technologia ma być kompatybilna z grafikami Mali.
Tak, dobrze napisałem – ma być to rozwiązanie w pełni software’owe, a nie sprzętowe. Ponadto nie liczmy, że RT na urządzeniach mobilnych będzie wyglądał tak dobrze, jak na komputerach PC. Mamy tutaj do czynienia z mniejszymi chipsetami o znacznie mniejszym zużyciu energii. Nadal jednak RT może być ogromną przewagą MediaTeka, zwłaszcza kiedy to potencjalny klient będzie szukał telefonu lub tabletu do gier mobilnych.
Źródło: gizchina przez Tabletowo
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!