Mercedes prężnie pracuje nad elektryfikacją swojej gamy modelowej. Na rynku jest już model EQC, będący niedużym, miejskim crossoverem, który cieszy się umiarkowaną popularnością. Niemcy pokazywali również koncept EQV, czyli elektryczną wariacje na temat V Klasy, czerpiącą garściami z spalinowego odpowiednika. Lecz ten wpis nie będzie mówił o tych autach, a o następnym modelu, który pojawi się pod banderą Mercedes-Benz EQ.
Chodzi o model EQS, będący elektrycznym odpowiednikiem Mercedesa Klasy S
Nie będzie to jednak zwykła S Klasa ze zmienionym napędem, lecz zupełnie inne auto. Mercedes podczas targów we Frankfurcie zaprezentował koncept Vision EQS, jednak jest on tylko tworem wyobraźni projektantów, którzy nieźle popłynęli. Możecie go zobaczyć na poniższym zdjęciu. Ostatecznie EQS będzie czymś bliższym do aktualnej Klasie S, niż do konceptu z targów. Wątpię w to, że Mercedes zdecyduje się na coś bardziej ekstrawaganckiego, niż to co widzieliśmy na zdjęciach w kamuflażu.
Czego możemy oczekiwać pod maską? Mercedes nie może oszczędzać jeśli chce stanąć w szranki z Porsche Taycanem, więc oczekiwałbym czegoś o mocy zbliżonej to auta ze stajni w Stuttgarcie. Można zakładać, że będą tutaj zamontowane dwa silniki elektryczne, których łączna moc będzie większa niż 450 KM. Póki co jest to jednak wróżenie z fusów, więc nie ma gdybać, lepiej poczekać z ocenianiem do premiery. Tylko kiedy ta premiera?
Zobacz też: Elektryczna G Klasa? CEO Daimlera zapowiada powstanie takiego modelu!
Mercedes uchylił rąbka tajemnicy poprzez jedną grafikę promocyjną. Firma pokazała w nim porównanie lamp poszczególnych aut ze swojej gamy na przestrzeni lat. Ostatnie auto, zaplanowane na 2020 rok, pozostało pod przykryciem płachty. Widać jednak jego światła, które przywodzą na myśl auto dość futurystyczne. Będzie to najprawdopodobniej właśnie oczekiwany Mercedes EQS. Ciekawe jak limuzyna od Mercedesa wypadnie na tle konkurencji, czyli Porsche Taycana oraz Tesli Model S.
Czy myślicie, że Mercedes EQS będzie cieszyć się większą popularnością niż klasyczna, spalinowa Klasa S? Napiszcie w komentarzach!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!