Dnia 5 marca, po godzinie 15:20, użytkownicy na całym świecie doświadczyli znacznych problemów z korzystaniem z usług należących do Meta, w tym Facebooka, Messengera i Instagrama. Awaria utrudniła przeglądanie Facebooka, wykonywanie rozmów głosowych w Messengerze oraz udostępnianie zdjęć na Instagramie.
Awaria usług Meta
Według danych z serwisu Downdetector.pl, pierwsze zgłoszenia problemów z dostępem do usług Meta pojawiły się po godzinie 15:20, a największa liczba zgłoszeń dotyczyła godziny 16:20. Obecnie użytkownicy wciąż donoszą o trudnościach w łączeniu się z serwisami Meta.
Zgłoszenia na serwisie Downdetector.pl wskazują na ponad 150 tysięcy problemów z Facebookiem, a liczba zgłoszeń związanych z Messengerem to ponad 50 tysięcy. Na Instagramie zgłoszono prawie 20 tysięcy problemów.
Awaria sprawiła, że wielu użytkowników zostało wylogowanych z Facebooka, a próby przywracania hasła za pośrednictwem e-maila czy SMS również nie przynoszą rezultatów. Według informacji przekazanych przez serwis Downdetector.pl, około godziny 17:00, usługi Facebooka, Instagrama i Messengera zaczęły powracać do normalnej pracy.
Warto zauważyć, że awarie serwisów Meta nie są zjawiskiem jednorazowym. Poprzednia miała miejsce kilkanaście tygodni temu. Historia pokazuje, że tego typu problemy nie trzymają się daleko od firmy Meta. Nie omieszkał skomentować awarii również Elon Musk, który wykorzystał okazję do zareklamowania swojego serwisu X (dawnego Twittera) i podkreślenia doskonałego działania jego serwerów.
Aktualizacja: Po godzinie 17:00 usługi Meta powróciły do funkcjonowania, co sugeruje, że problem został szybko rozwiązany, a użytkownicy mogą ponownie korzystać z platform.
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!