Tego od Apple nigdy nie dostaniesz. Każda taka sytuacja to “święto”

Apple

Reklamacje towaru elektronicznego oprócz naprawy mogą zakończyć się wymianą. Jest to nie tylko jedno z dostępnych roszczeń w ramach konsumentów. Sama wymiana jest także rozwiązaniem różnych problemów np. brakiem części. Wielu konsumentów liczy w tym aspekcie na wyższy model kolejnej generacji. Dla produktów Apple wymiany na wyższe modele w zasadzie nie istnieją. To się po prostu nie zdarza.

Dlaczego Apple nie wymienia towaru na wyższe modele w ramach reklamacji?

Odpowiedź jest prosta. Powodem jest dość krótki okres gwarancji oraz proces refabrykacji urządzeń. Producent, mając roczną odpowiedzialność musi tylko przez rok zapewnić serwis gwarancyjny klientom. Przez tak krótki okres Apple jest w stanie wyposażyć się w swoje zapasy. Oprócz tego w okresie roku od sprzedaży pierwsze urządzenia, które trafiają do serwisu często zostają wymienione (oczywiście, jeśli wymaga tego potrzeba). Zwracane przez klientów telefony trafiają do ponownego obiegu poprzez refurbished na całym świecie. Takie działanie powoduje, że producent przy globalnej sprzedaży zawsze będzie posiadał urządzenie do wymiany.

apple airpods 3
(fot. Apple)

Warto zaznaczyć, że w procesie wymian mogą pojawić się wszystkie urządzenia dostępne w portfolio firmy. Jednak to iPady i AirPodsy na ten moment są głównie wymieniane. Pewnie nie będzie to dla Was zaskoczeniem, ale producent tu również nie robi wyjątków. Wymiany w serwisie producenta zawsze odbywają się na ten sam model. W końcu to tylko roczne zobowiązanie przed klientem, które przy procesie refurbished jest o wiele prostsze.

Przecież w Polsce mamy 2-letnią gwarancję – tak mówią konsumenci

Ta sentencja powtarzana jest od wieków. Niestety jest to nieprawidłowe myślenie klientów, którzy często nie odróżniają, że gwarancja to dobrowolne zobowiązanie producenta lub gwaranta. Odpowiedzialność sprzedawcy rękojmia / niezgodność rzeczywiście trwa 2 lata. Wielu klientów z przyzwyczajenia niezgodność towaru z umową traktuje, właśnie jak gwarancję. Jak to ma się do Apple? Odpowiedź jest bardzo prosta. Niezgodność towarów z umową / rękojmia to problem sprzedawcy. Apple nie ma nic do tego. Oczywiście producent może wejść w kooperację ze sprzedawcami, ale nie jest to sztywna reguła.

Tego od Apple nigdy nie dostaniesz. Każda taka sytuacja to "święto"
fot.Apple.com

Tu muszę wspomnieć, że może tak być, że klient otrzyma nowy wyższy model produktu Apple. Takie wymiany są najczęściej realizowane przez sprzedawców, którzy będą pod ścianą przepisów po prostu nie mają wyjścia. Oprócz wymiany zostaje im oczywiście obniżenie ceny towaru lub odstąpienie od umowy. Sam Apple, jeśli dokonuje wymiany urządzenia to zawsze na ten sam model. Jedyne działanie, którego możemy doświadczyć przy wymianie jest ten sam model z inną pojemnością pamięci flash.

Źródło: Opracowanie własne  

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!