Samsung zasłużył na to miejsce ciężką pracą, ale też Apple nie miało najlepszych “plonów”
Koreańczycy mają powody, aby świętować. Według raportu opublikowanego przez firmę IDC są nie tylko na pierwszym miejscu (jednocześnie wyprzedzając Apple), ale również mają 20,8% udziału w rynku. Przekłada się to mniej więcej na sprzedaż jakiś 60,1 mln smartfonów. Z pewnością dużym udziałem tego wyniku była sprzedaży urządzeń z rodziny Galaxy S24 oraz Fold/Flip. Nie możemy także zapominać, że Samsung bardzo mocno “atakuje rynek” sztuczną inteligencją, która zdobywa uznanie wśród klientów. To wszystko na pewno przyczyniło się do wysunięcia na prowadzenie. Producent musi uważać, ponieważ tuż za nim na podium uplasował się Apple z nieco niższym udziałem rynku i różnicą 3,5% względem Samsunga.Amerykańskie nadgryzione jabłko również nie ma co marudzić, ponieważ któż z nas nie chciałby mieć w swojej firmie takiej sprzedaży. Apple uzyskało 17,3% rynku sprzedając tym samym 50,1 mln słuchawek w pierwszym kwartale. W mojej ocenie brak smartfonów z AI oraz składanych telefonów spowodowała właśnie takie wyniki. Należy również zwrócić uwagę, że telefony iPhone 15 nie różnią się zbytnio od swoich poprzedników. To wszystko mogło się przełożyć na słabsze wyniki. Dla giganta z Cupertino największą stratą był oczywiście chiński rynek. Dodatkowo zacięte rywalizacje Xiaomi i Huawei nie były pomocne w odzyskaniu swojego miejsca w Chinach. Należy również dodać, że sam rząd chiński nie pomagał Apple w rozwoju sprzedaży wydając między innymi zakaz używania w miejscach pracy urządzeń wyprodukowanych przez zagraniczne firmy. Takie trudności odbiły się na sprzedaży, która po prostu musiała być niższa. Niższa sprzedaż może być również brakiem AI oraz składanych smartfonów. Kolejne pozycje na podium zajęły firmy Xiaomi (14,1%), Oppo (8,7%) i Transsion (9,9%). Ta ostatnia firma to producent znanych marek takich jak Infinix, Itel i Tecno.
Źródło: TheGuardian, IDC
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!