Wyciek danych klientów w sieci Virgin Mobile!

Virgin Mobile

Święta kojarzą nam się raczej z okresem, gdy nie martwimy się o nic. Zapominamy o problemach, spędzamy czas z rodziną. Klienci Virgin Mobile jednak powinni zachować ogromną czujność, bowiem doszło do wycieku bardzo wrażliwych danych u tego operatora!

To naprawdę nieciekawa sytuacja

Dzisiaj wielu klientów sieci Virgin Mobile otrzymało bardzo nieciekawą informację. Przy świątecznym stole, gdzie raczej człowiek nie myśli o problemach mogli przeczytać SMS-a, iż doszło do bardzo groźnego wycieku danych. Okazuje się, że z bazy danych klientów korzystających z oferty na kartę wyciekły takie informacje jak dane personalne, numery PESEL czy dowodów osobistych.

Virgin Mobile wyciek

Zgodnie z RODO powiadomiono już organ nadzoru, policję oraz prokuraturę. Niemniej, takie dane w niepowołanych rękach mogą stanowić dla poszkodowanych klientów bardzo duże niebezpieczeństwo. Na takie dane można chociażby zaciągnąć chwilówki w parabankach. Poniżej przedstawiam oficjalne stanowisko operatora Virgin Mobile.

Virgin Mobile Polska niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oraz wzmocniła procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów które zostały „zaatakowane” (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami. Spółka podkreśla, iż opisany wyżej incydent jest wynikiem zaplanowanego i umyślnego ataku hackerskiego z wykorzystaniem „złośliwego oprogramowania” oraz, że atak dotyczy wyłącznie części bazy danych abonentów pre-paid ( karta ) naszej spółki oraz, że dane abonentów spółki są bezpieczne, a Spółka podjęła wszystkie działania wymagane w takich wypadkach przez RODO oraz złoży stosowne zawiadomienia dotyczące ataku hackerskiego do organów Policji i Prokuratury.

Zobacz również: Google i Santander wspólnie zadbają o bezpieczeństwo swoich użytkowników

Operator też polecił tym, którzy czują się zagrożeni, by zastrzegli swoje dane i wyrobili nowy dokument tożsamości. To z pewnością sprawi, że będą mogli czuć się nieco pewniej, lecz to oznacza konieczność oczekiwania na nowy dokument, a to może być dla wielu problemem.

Co sądzicie o tej sytuacji? Czy są wśród nas poszkodowani?

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!