Wymiana wyświetlacza w każdym telefonie przyprawia o zawrót głowy z powodu wysokich kosztów. W internecie pojawiły się ceny poszczególnych podzespołów do Apple iPhone 16 i 16 Pro Max. Obecnie części zamienne trafiły na rynek w USA oraz część Europy.
Wymiana wyświetlacza, baterii i innych części zamiennych w serii iPhone 16 uderzy po kieszeni
Najdrożej na ten moment wyniesie wymiana wyświetlacza. Zakup elementu wraz z zestawem montażowym kosztuje na stronie Self Service Repair Store 279 $/339 € dla wersji podstawowej oraz 379 $/489 € dla Pro Max. Różnice cen przede wszystkim wynikają z różnych wielkości ekranów. W obu przypadkach daje to około 30% kwoty samego urządzenia.
Cena baterii dla iPhone 16 wynosi 99 $/109 € a dla 16 Pro Max 119 $/135 €. Powodem tego jest rozbieżność pojemności ogniwa w obu modelach (3582 mAh-4685 mAh). Dodatkowo istnieje możliwość wysyłki uszkodzonego elementu, otrzymując częściowy zwrot kosztów. Zamienny panel tylny kosztuje natomiast kolejno 169 $/199 € i 199 $/229 €, co jest uwarunkowane wielkością danych telefonów. Oznacza to około 20% ceny smartfona.
Za kamerę przednią przyjdzie nam zapłacić kolejno 169 $/199 € oraz 249 $/299 € za czujnik do rozpoznawania twarzy w podstawowym smartfonie. W wersji Pro Max kwota za oba podzespoły plasuje się w wysokości 249 $/299 €. Pozostałe części nie różnią się ceną między modelami.
Części | iPhone 16 | iPhone 16 Pro | iPhone 16 Pro Max |
Plecki | 169$ | 169$ | 199$ |
Bateria | 99$ | 119$ | 119$ |
Głośnik | 67,08$ | 67,08$ | 67,08$ |
Głośnik do rozmów | 67,08$ | 67,08$ | 67,08$ |
Aparat | 169$ | 249$ | 249$ |
Wyświetlacz | 269$ | 329$ | 379$ |
Mikrofon | 116,10$ | 116,10$ | 116,10$ |
Tacka Sim | 7,20$ | 7,20$ | 7,20$ |
Czujnik wibracji | 67,08$ | 67,08$ | 67,08$ |
Kamera rozpoznawiania twarzy | 249$ | 249$ | 249$ |
Na stronie Self Service Repair Store oprócz samych części zamiennych można również wejść w instrukcję wymiany poszczególnych podzespołów oraz samouczek wprowadzający do samodzielnych napraw urządzeń. O wiele bardziej zbliża to konsumentów do marki i pozwala uniknąć kosztownych wizyt w serwisie.
Źródło: GSMArena
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!