Xiaomi numerem jeden na rynku wearable w trzecim kwartale 2019 roku

xiaomi mi band 4

Opaski sportowe i inteligentne zegarki cieszą się coraz to większą popularnością. Potwierdza to raport Canalys dotyczący rynku urządzeń wearable w trzecim kwartale 2019 roku. Który z producentów okazał się liderem sprzedaży? Odpowiedź może być tylko jedna!

Xiaomi podbija świat

Zacznijmy od spojrzenie na rynek urządzeń wearable globalnie. W trzecim kwartale 2019 roku na świecie nastąpił wzrost sprzedaży inteligentnych opasek czy smartwatchy o aż 65% w porównaniu z trzecim kwartałem 2018 roku. Wynik ten jest wręcz rewelacyjny i pokazuje, że ludzie pokochali sprzęty tego typu. Tak naprawdę największy wzrost odnotowano w Azji. Tam sprzedaż wzrosła o aż 130%. Który z producentów okazał się najlepszy w sprzedaży smartbandów i inteligentnych zegarków? Oczywiście było to Xiaomi. Gigant z Państwa Środka odnotował wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o aż 74,4%, a ilość sprzedanych sztuk na poziomie 12,2 miliona pozwoliło osiągnąć udziały w rynku wynoszące 27%.

Xiaomi numerem jeden na rynku wearable w trzecim kwartale 2019 roku

Na drugim miejscu uplasowało się Apple z 15% udziałami w rynku oraz wzrostem na poziomie 60%. Według Canalys sukces amerykańskiego producenta spowodowany jest premierę Apple Watch 5, który jest wyjątkowo popularny w samych Stanach Zjednoczonych. Trzecie miejsce i jednocześnie najlepszy wzrost roczny należy do Huawei. Chiński gigant odnotował bowiem wzrost o aż 243%. Robi wrażenie, prawda? Tak duży wzrost przekłada się na sprzedaż 5,9 miliona sztuk inteligentnych opasek oraz smartwatchy oraz udział w rynku na poziomie 13%. Kolejne miejsca należą do Fitbit (8% udziałów w rynku) oraz Samsunga (6% udziałów w rynku).

Xiaomi numerem jeden na rynku wearable w trzecim kwartale 2019 roku

Wyniki te pokazują jak niesamowicie popularnymi urządzeniami są opaski sportowe i inteligentne zegarki. Oczywiście w przypadku Xiaomi Mi Bandy wygrywają z konkurencją stosunkiem ceny do możliwości i to najprawdopodobniej z tego właśnie powodu chiński producent okazał się numerem jeden w trzecim kwartale tego roku. Co przyniesie nam kwartał czwarty, w którym sprzedaż może być dużo większa przez Black Friday czy święta Bożego Narodzenia? Czas pokaże!

Korzystacie z inteligentnych zegarków czy opasek sportowych? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!