Xiaomi rok 2018 może zaliczyć do bardzo udanych. Ogrom nowych urządzeń, ekspansja na kolejne rynki czy miliony zadowolonych klientów to jedno, ale każda firma musi na siebie zarabiać i przynosić zysk. Chiński gigant podzielił się wynikiem finansowym za ubiegłe dwanaście miesięcy!
Xiaomi nadal w formie
Xiaomi w 2018 roku mogło pochwalić się przychodami na poziomie 174,9 miliarda juanów (ok. 98 miliardów zł). To jest o 52,6% lepszym wynikiem niż w 2017 roku. Przychody to jednak nie wszystko. Dużo większą rolę odgrywa zysk netto czyli to ile tak naprawdę firma zarobiła. Tutaj wynik Xiaomi to 8,6 miliarda juanów (ok. 4,8 miliarda zł), czyli o 59,5% więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach. Co ciekawe całkowita marża zysku netto na rok finansowy 2018 w branży sprzętu komputerowego nie przekroczyła 1%. Jakiś czas temu Lei Jun, CEO Xiaomi, zapowiedział, że marża nigdy nie przekroczy 5%. I to może być powodem, dla którego gigant z Państwa Środka jest w stanie oferować sprzęt w tak niskiej cenie.
Rok 2018 nie był zbyt dobrym rokiem dla całego rynku smartfonów. Globalne dostawy telefonów spadły o 4,1%, ale to nie było w stanie zatrzymać Xiaomi. Chiński producent osiągnął bowiem wzrost o bagatela 41,3%. Co ciekawe smartfony za 2000 juanów (ok. 1130 zł) lub więcej stanowiły aż 31,8% całkowitych przychodów z segmentu telefonów.
Nie tylko smartfony powodem do dumy
Oczywiście Xiaomi nie może być kojarzone jedynie z produkcją smartfonów. Sporą część przychodów firmy stanowią bowiem usługi internetowe. W tym segmencie odnotowano wzrost o 61,2% osiągając przychód na poziomie 16 miliardów juanów (ok. 9 miliardów zł). Dodatkowo ponad 30% tych przychodów nie pochodzi z usług związanych z reklamami i grami na chińskich smartfonach.
Największy wzrost Xiaomi odnotowało jednak w kwestii telewizorów. Sprzedaż Smart TV chińskiego producenta wzrosła aż o 225%. Oczywiście telewizory sprzedawane są przede wszystkim w Chinach, ale prędzej czy później powinny pojawić się także w Europie, a w tym i w naszym kraju.
Rok 2019 przyniesie nam jeszcze większą popularność?
Xiaomi z rozmachem podbija kolejne kraje i pokazuje, że już od dłuższego czasu nie jest firmą skupiającą się jedynie na Azji. Mi 9 czy Redmi Note 7 zostały wyjątkowo ciepło przyjęte i w naszym kraju. Kluczem do sukcesu chińskiego producenta jest oferowanie urządzeń o świetnym stosunku ceny do możliwości. Wiele osób przypuszczało, że smartfony tej firmy będą coraz droższe, ale patrząc na ostatnie premiery nowe modele często są tańsze niż poprzednicy, a to nie jest normą dla rynku mobilnego. Miejmy nadzieję, że w 2019 roku Xiaomi jeszcze nie raz nas zaskoczy!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!