O programach naprawczych uruchamianych przez giganta z Cupertino tak naprawdę słyszymy co chwilę. Problemy dotyczyły wcześniej przede wszystkim laptopów oraz iPhonów, a teraz okazuje się, że wadę odnaleziono także w iPadach Air 3. generacji. Jeśli korzystacie z tego urządzenia to już wyjaśniamy co zrobić, aby wziąć udział w nowej akcji serwisowej!
Ekran w iPad Air może samoczynnie wyłączyć się na stałe
Jak wynika z oficjalnego komunikatu wydanego przez firmę Apple problem dotyczy jedynie iPadów Air trzeciej generacji wyprodukowanych w okresie od marca 2019 roku do października 2019 roku. Jeśli posiadacie tablet giganta z Cupertino wyprodukowany w tym okresie to wystarczy udać się do dowolnego autoryzowanego sprzedawcy produktów Apple. Oczywiście w tych miejscach sprzedawcy mogą także sprawdzić czy dany iPad Air kwalifikuje się do programu naprawczego. Jeśli jednak wszystkie warunki akcji serwisowej będą spełnione to Apple naprawi sprzęt całkowicie za darmo. Przed oddaniem urządzenia do serwisu warto wykonać kopię zapasową danych, ponieważ te mogą zostać usunięte.
Co jest przyczyną rozpoczęcia kolejnej akcji serwisowej? W iPadach Air trzeciej generacji obraz na ekranie może nagle samoczynnie zniknąć. Przed pojawieniem się tego problemu najczęściej pojawia się krótkie migotanie wyświetlanych treści lub jasny błysk. Oczywiście obraz nie pojawi się nawet po resecie urządzenia czy zablokowaniu i odblokowaniu. Jest to najprawdopodobniej uszkodzenie samego wyświetlacza i jedyną możliwością naprawy tego problemu jest oddanie iPada Air do serwisu.
Zobacz także: Apple może pracować nad budżetową wersją AirPods Pro
Apple jednak zaznacza, że w momencie, gdy tablet ma jakiekolwiek uszkodzenia, które mogą utrudniać wykonanie naprawy, takie jak pęknięty wyświetlacz, uszkodzenie to należy naprawić przed rozpoczęciem usługi serwisowej związanej z programem naprawczym. Oczywiście tego typu naprawa będzie wiązać się z dodatkowymi kosztami. Niemniej jednak jeśli posiadacie iPad Air trzeciej generacji to radzę udać się do najbliższego autoryzowanego punktu Apple w celu sprawdzenia tego sprzętu.
Korzystacie z iPadów? A może preferujecie tablety z Androidem lub Windowsem? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!