Uziemienie świata w tych czasach okazuje się prostsze, niż nam się wydaje. Wystarczy, że padną serwery lub systemy najpopularniejszych firm elektronicznych. Globalna awaria systemów operacyjnych Windows firmy Microsoft spowodowała problemy na całym świecie w różnych sektorach branżowych. Wyobraźmy sobie, że przez takie usterki nie polecimy samolotem do domu na weekend, albo nie zrobimy przelewów.
Awaria Microsoftu zatrzymała cały świat
Nie tylko wojna potrafi sparaliżować cały świat. Na chwilę obecną na całym świecie liczne firmy mają poważne problemy z prawidłowym funkcjonowaniem. Wszystko przez problemy z oprogramowaniem Microsoftu oraz globalnej awarii. Z informacji medialnych (z całego świata) dowiadujemy się, że usterka jest na tyle poważna, że problemy dotknęły różne telewizje, banki i wiele innych. Sytuacja pokazuje, że problem, z którym boryka się Microsoft jest naprawdę poważny. W najgorszym momencie dostęp do usług Microsoft 365 oraz platformy Azure był bardzo utrudniony lub wręcz niemożliwy.
Co ciekawe problemy pojawiają się na całym świecie i sparaliżowały nawet transport, ponieważ wielu klientów nie może normalnie korzystać z linii lotniczych. Problemy potwierdzają jedne z większych firm Ryanair, Turkish Airlines, Delta, American Airlines czy United. Na większości lotnisk na świecie pasażerowi z pewnością mogą przeczytać na tablicy lotów “flight canceled”. O tym, że dostawca największych usług na świecie próbuje naprawić problem dowiadujemy się z portalu X. Przeglądając Twittera z pewnością znajdziemy więcej informacji na temat awarii konkretnych firm w różnych częściach świata. Zadajmy sobie proste pytanie — kto korzysta z usługi Microsoft? Odpowiedź może być tylko jedna — cały świat!
W Polsce również awaria dotknęła wiele firm. Sytuacje skomentowało Ministerstwo Cyfryzacji wskazując, że polskie służby monitorują kwestię cyberbezpieczeństwa. W każdym obszarze naszego życia klienci, użytkownicy mogą mieć różne problemy. Nie pozostaje nam nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i poczekać na usunięcie usterki.
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!