Jak wynika z najnowszych informacji, Bank Pocztowy rozpoczyna proces migracji do infrastruktury chmurowej opartej o usługi firmy Amazon.
Bank Pocztowy “idzie” do AWS
Bank Pocztowy poinformował o podjęciu decyzji przeniesienia bankowości elektronicznej do chmury Amazon Web Services. Testy tego rozwiązania trwały niemalże 5 miesięcy i jak dodano, proces zakończy się w przyszłym roku. Co jest powodem tej decyzji?
Bank nakreśla, że migracja do AWS to przede wszystkim mniejsze koszty związane z obsługą infrastruktury IT czy szybsze wdrażanie nowych usług. Prawdopodobnie jest to część większego planu modernizacyjnego instytucji, który to trwa od pewnego czasu.
AWS to jeden z najczęściej wybieranych systemów chmurowych. Jest niezwykle rozbudowany, wszechstronny i całkiem prosty w użyciu. Nadaje się nie tylko do wielkich projektów, takich jak banki, ale też mniejszych, nawet wręcz osobistych usług chmurowych. Cieszy się też szerokim wsparciem społeczności, co ułatwia szybkie wdrażanie aplikacji.
Warto jednak zaznaczyć, że Bank Pocztowy musi przestrzegać regulacji Komisji Nadzoru Finansowego. Ucieczka do zagranicznego podmiotu może nie być dobrze postrzegana w dobie próby uniezależnienia się Europy od dostawców amerykańskich czy chińskich. Prawdopodobnie dane będą trzymane we Frankfurcie, gdzie znajduje się jedno z europejskich centrów AWS. Migracja poza granice Polski również może nie być postrzegana pozytywnie, tym bardziej, że 75% udziałów w Banku Pocztowym należy do Poczty Polskiej.
Źródło: Cashless
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!