Urząd Transportu Kolejowego opublikował dane statystyczne dotyczące sprzedaży biletów kolejowych w Polsce w 2021 roku. Dowiadujemy się z nich, że Polacy polubili zakupy biletów przez internet lub aplikacje mobilne.
Polacy nie lubią stać w kolejkach do kas biletowych
Więcej niż co czwarty bilet na pociąg został zakupiony online. Internetowe narzędzia odpowiadają za 27,9 procent sprzedaży. Odsetek ten wzrósł znacząco w porównaniu do 18,2 procent w 2020 roku i tylko 7,7 procent w 2017 roku.
Jak podaje źródło, sprzedaż online stała się drugim najpopularniejszym sposobem opłacania przejazdów pociągami. Wciąż wygrywają tu tradycyjne kasy na dworcach kolejowych, które odpowiadają za 35,1 procent sprzedaży biletów. Możemy zauważyć, że ich udział z roku na rok spada, ponieważ w 2020 roku wynosił 39,3 procent, w 2018 roku – 51,2 procent, a w 2017 roku – 54,2 procent. Jeśli trend się nie zmieni, w roku 2022 najpopularniejszą metodą zakupu biletów kolejowych mogą zostać serwisy internetowe i aplikacje mobilne.
Według UTK rosnąca popularność elektronicznych kanałów sprzedaży biletów wynika z chęci wygodnego zakupu biletu w dowolnym miejscu i czasie. Z tego powodu coraz większa liczba osób kupuje bilety także w automatach biletowych stojących na stacjach czy w samych pociągach.
Jeśli często podróżujecie pociągami, zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem:
Źródło: cashless.pl
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!