Blender to bardzo popularny program do wytwarzania modeli 3D oraz animacji. Nowa wersja 3.2 wprowadza wiele ważnych poprawek, zwłaszcza dla użytkowników Linuxa.
Blender 3.2
Blender to oprogramowanie otwartoźródłowe, będące w zasadzie jednym z najlepszych rozwiązań na rynku do grafiki 3D i animacji. Sam z Blendera korzystałem i naprawdę sobie go chwalę za możliwości, wygodę oraz dostęp na wielu systemach. Właśnie został wydany Blender 3.2.
Jak możemy dostrzec, Blender 3.2 nareszcie daje nam przyspieszenie GPU z kartami graficznymi AMD na Linuxie. Jest to bardzo ważne, bowiem od teraz praca w oprogramowaniu powinna być o wiele szybsza, a co za tym idzie – przyjemniejsza. Warto tutaj zaznaczyć, że Blender 3.0 usunął wsparcie dla OpenCL i tylko NVIDIA obsługiwała przyspieszenie sprzętowe. Blender 3.1 co prawda wniósł wsparcie dla AMD, ale tylko na Windowsie.
![Blender 3.2 wydany! Ogromne wsparcie dla Linuxa 12 Blender](https://rootblog.pl/wp-content/uploads/2022/06/Blender-Spitfire-80x45.jpg)
Blender 3.2 to nie tylko przyspieszenie sprzętowe AMD GPU na Linuxie. To także nowe UI dla Overrides i Outliner. Również wprowadzono narzędzie Curve Pen oraz obsługę formatu .webp
. Natomiast OBJ importer został przepisany na C++ i działa o wiele szybciej. Wszystkie zmiany poznacie >>tutaj<<.
Źródło: Phoronix
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!