Blender 3.2 wydany! Ogromne wsparcie dla Linuxa

Blender
Blender logo

Blender to bardzo popularny program do wytwarzania modeli 3D oraz animacji. Nowa wersja 3.2 wprowadza wiele ważnych poprawek, zwłaszcza dla użytkowników Linuxa.

Blender 3.2

Blender to oprogramowanie otwartoźródłowe, będące w zasadzie jednym z najlepszych rozwiązań na rynku do grafiki 3D i animacji. Sam z Blendera korzystałem i naprawdę sobie go chwalę za możliwości, wygodę oraz dostęp na wielu systemach. Właśnie został wydany Blender 3.2.

Jak możemy dostrzec, Blender 3.2 nareszcie daje nam przyspieszenie GPU z kartami graficznymi AMD na Linuxie. Jest to bardzo ważne, bowiem od teraz praca w oprogramowaniu powinna być o wiele szybsza, a co za tym idzie – przyjemniejsza. Warto tutaj zaznaczyć, że Blender 3.0 usunął wsparcie dla OpenCL i tylko NVIDIA obsługiwała przyspieszenie sprzętowe. Blender 3.1 co prawda wniósł wsparcie dla AMD, ale tylko na Windowsie.

Blender
Blender

Blender 3.2 to nie tylko przyspieszenie sprzętowe AMD GPU na Linuxie. To także nowe UI dla Overrides i Outliner. Również wprowadzono narzędzie Curve Pen oraz obsługę formatu .webp. Natomiast OBJ importer został przepisany na C++ i działa o wiele szybciej. Wszystkie zmiany poznacie >>tutaj<<.

Źródło: Phoronix

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!