Niedawno informowaliśmy Was, że BLIK jest bardzo popularną opcją płatności wśród Polaków. Osiągnięty został rekord liczby transakcji, w ciągu dnia wykonano ich ponad 3 miliony. Widać, że rozwiązanie staje się coraz bardziej lubiane i pokazują to również najnowsze dane opublikowane przez Polski Standard Płatności.
BLIK nie ma sobie równych
Dowiedzieliśmy się od operatora systemu BLIK, że rozwiązanie to zanotowało najwyższy wskaźnik indeksu siły marki w kategorii płatności. Badanie Kantar, tzw. Brand Power w trzecim kwartale dało BLIKOWI 44 punkty. To najwięcej w historii marki. Aby odnieść tę liczbę można porównać ją z innymi organizacjami płatniczymi: Visa uzyskała 23 punkty, Mastercard 16, Google Pay 7, Apple Pay 5, a Revolut jedynie 4.
Okazuje się, że blisko dwie trzecie użytkowników BLIKA poleciłoby go znajomym. Jeśli zawężymy grupę do osób młodych od 18 do 25 lat wskaźnik ten dochodzi do prawie trzech czwartych. Wzrosła też rozpoznawalność BLIKA – spontaniczna (czyli marka jest wymieniana przez respondentów) wynosi 72%, a wspomagana (respondenci wybierają z np. listy) wynosi aż 95%. Żadna marka płatnicza w grupie osób używających aplikacji bankowych nie może się pochwalić taką rozpoznawalnością na polskim rynku.
Wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, Monika Król, informuje, że udało się wśród użytkowników BLIKA zbudować świadomość wszechstronności tego narzędzia. Aż 85% z nich wie, że może przelewać pieniądze na numer telefonu, a prawie 60% korzysta z tego rozwiązania regularnie. Wśród osób najmłodszych odsetek ten wzrasta do 70%. PSP chce, żeby w perspektywie kilku lat BLIK stał się synonimem płatności mobilnych w regionie.
Źródło: cashless.pl
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!