Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Zdarza się, że może być także porażką wizerunkową. Wszystkie kampanie reklamowa, które mogą okazać się kompromitacją w każdej branży wykorzysta konkurencja. Samsung jest tego idealnym przykładem, ponieważ lubi dogryzać swoim konkurentom. Tym razem znowu jest to Apple.
Marketing firmy Samsung potrafi ugryźć
Jeśli ktoś myśli, że reklama w tych czasach ma zaprezentować tylko sam produkt to jest w błędzie. Niejednokrotnie byliśmy świadkami sytuacji, gdzie w spotach reklamowych różne firmy dogryzają innym. Widzimy to na przykładzie Biedronki i Lidla, sklepów toczących otwartą wojnę. Z kolei relacja firmy Samsung i Apple jest nieco inna. Tu możemy mówić o wytykaniu sobie najdrobniejszych błędów. W nowym spocie reklamowym Samsunga widzimy, że Koreańczycy uderzają w nietrafioną kampanię reklamową Apple, którą internauci szybko zweryfikowali. Amerykański koncern zrozumiał swój błąd i postanowił przeprosić wszystkich konsumentów obiecując, że kampania nie będzie emitowana w telewizji. Tym razem Samsung, promując swoje modele Galaxy Tab S9 dodał coś jeszcze coś, co na pewno zaboli amerykański koncern.
W nowym spocie reklamowym Samsunga widzimy kobietę idącą przez istne pobojowisko powstałe przez prasę hydrauliczną. Skąd my to znamy? Ten bałagan na filmie Samsunga jest uwieńczeniem filmiku Apple, który był tytułowany Crush. Tajemnicza kobieta siada na prasie hydraulicznej biorąc do ręki gitarę, po czym zaczyna grać spoglądając na wyświetlacz tableta Galaxy Tab S9, który prezentuje nuty. Każdy, kto obejrzy filmik Apple i Samsunga szybko zauważy złośliwość ze strony Koreańczyków.
We would never crush creativity. #UnCrush pic.twitter.com/qvlUqbRlnE
— Samsung Mobile US (@SamsungMobileUS) May 15, 2024
Osobiście nie rozumiem oburzenia internautów i moim zdaniem cała ta sytuacja jest nieco przesadzona. Oczywiście Apple mógł podłożyć pod prasę np. plastikowe elementy. Samsung upiekł w ten sposób dwie pieczenie na jednym ogniu. Zaprezentowane swojego produktu oraz pokazanie konkurencji, że niszczenie kreatywności jest niedopuszczalne.
Źródło: Portal X, opracowanie własne
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!