Apple to mistrz wpadek. Grunt to umieć przyznać się do błędu

Apple to mistrz wpadek. Grunt to umieć przyznać się do błędu
Fot.PixaBay.com

Moc Internetu jest ogromna. Na pewno mieliście okazje doświadczyć działania tego wszech dostępnego narzędzia w różnych sytuacjach. Apple po ostatniej premierze przekonało się jak bardzo może zaboleć finansowo źle dobrana reklama. Producent oprócz strat (z pewnością w projekcie kampanii) mógł także stracić na wizerunku.

Zaczęło się od iPadów Pro i skończyło się na słowie “przepraszamy”

Apple jak każdy producent po premierze swoich produktów zaczął je reklamować. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że gigant z Cupertino dotknął wrażliwej (jak się okazało) tematyki dla internautów. Reklama pod tytułem “Crush” obrazuje zgniatanie przeróżnych rzeczy przez ogromną hydrauliczną prasę doprowadzając do powstania smukłego iPada. Filmik miał pokazać zaletę, którą Apple się chlubi. Internautom pokazał coś zupełnie innego. Na producenta spadła lawina krytyki. W dużym skrócie poszło o sztuczną inteligencję, która w tych czasach jest “nowoczesnym artystą”. Niszczenie narzędzi wielu twórców np. maszyny pisarskiej pokazuje jak bardzo AI ingeruje w życie pisarzy niszcząc ich branże. Przesłanie można odnieść do różnych elementów oraz sektorów konkretnej branży. Tworzenie obrazów i sztaluga malarska? Internauci szybko odnieśli się do całej sytuacji. Później temat podchwyciły różnego rodzaju media i przekaz poleciał w świat.

Nie trzeba było długo czekać na reakcje producenta. Apple w czwartek wydało oświadczenie odnosząc się do sytuacji. Pewnie nie zdziwi nikogo fakt, że producent, ubierając ładnie w słowa przyznał się do błędu i przeprosił. Producent zapewnił również, że kampania reklamowa została wstrzymana i nie uświadczymy filmików “Crush” w telewizji. Wygląda na to, że Apple zrozumiał, że ich spot kompletnie nie trafia do potencjalnych klientów, do użytkowników lub po prostu do reprezentantów branż, które są w pewien sposób “niszczone”. Tego typu sytuacja obrazuje jaką moc mają komentarze i siła wszystkich ludzi. Swoją drogą Apple musiało zareagować na sytuację, ponieważ cała kampania bije w nowe produkty.

Źródło: 9to5mac

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!