Spis treści
Cyberpunk 2077 wymaga poprawek, to naturalne. Gra miała swoją premierę 9 dni temu, a już dostajemy kolejnego patcha. Jak widać lista zmian w wersji 1.05 jest naprawdę długa.
CD Projekt RED wprowadza poprawkę zauważoną przez graczy
Hotfix 1.05 jest już dostępny na konsolach Xbox i PlayStation. Na PC pojawi się wkrótce. Poniżej możecie zapoznać się z całą listą zmian. Ja wśród nich zauważyłem jeden bug w zadaniach, który spotkałem. Mamy też poprawę dla SMT – zoptymalizowano domyślne zużycie rdzeni w procesorach 4- i 6-rdzeniowych AMD Ryzen. Co ciekawe, plik memory_pool_budgets.csv nie zmieniał niczego w rozgrywce. Czyżby sporo ludzi uległo placebo i poczuło lepsze działanie grafiki? Jeśli tak, to efekt jest pozytywny 😉
Zadania
- Jackie nie znika już w trakcie zadań Bilet wstępu i Skok na głęboką wodę.
- Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było wylądować helikopterem w zadaniu Operacja Firestorm.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Takemura nie dzwonił do V w zadaniu Przerwane milczenie.
- W zadaniu Numer jeden! ten sam dialog nie może już zostać wywołany wielokrotnie.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Delamain pojawiał się do góry nogami pod koniec zadania Delamain: Reanimacja.
- W zadaniu Kto sieje wiatr Saul poprawnie dociera do vana.
- Szybka podróż przed starciem z Tyger Claws nie anuluje już postępu w zadaniu Stróże bezprawia.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający postęp w zadaniu Na rozdrożach jeśli został załadowany autozapis z przybycia Raffen Shiv.
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń jeśli zadanie Gdy patrzysz w otchłań nie powiodło się ze względu na rozpoczęcie walki.
- Elizabeth Peralez nie jest już tak natarczywa jeśli jej oferta została odrzucona.
- Po opuszczeniu kliniki Viktora scena z Misty i Jackiem rozpoczyna się poprawnie.
- Dialogi Wakako nie blokują się już po zakończeniu zadania Mieszkanie nr 303.
- Odejście od Stefana w zadaniu Ekstremalne wrażenia nie uniemożliwia już otrzymywania połączeń od innych postaci.
- Poprawna interakcja z detonatorem Bricka jest już możliwa. Możesz go wysadzić. Lub dezaktywować. Jak uważasz.
- W trakcie zadania Skok na głęboką wodę windy otwierają się poprawnie.
- W zadaniu Kto sieje wiatr Saul poprawnie wysiada z samochodów.
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń po odejściu za daleko od Franka w zadaniu Kolega po fachu.
- Jackie poprawnie opuszcza fabrykę po zakończeniu walki w zadaniu Bilet wstępu.
- Naprawiono błąd, wskutek którego posiłki Militechu nie pojawiały się jeśli gracz przejechał przez bramę za szybko w zadaniu Linia oporu.
- Przewijanie czasu w klubie, w trakcie zadania Na czarną godzinę nie skutkuje już problemami z postępem.
- Naprawiono problemy z rozpoczynaniem Kontraktu: ciepło, cieplej…
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń jeśli zadanie W topieli zostało porzucane w trakcie wykonywania go.
- Naprawiono błąd, wskutek którego rdzeń Delamaina mógł zostać zniszczony zanim gracz dotarł do pokoju, który go zawiera w zadaniu Delamain: Reanimacja.
- Naprawiono błąd, wskutek którego w zadaniu Skok na głęboką wodę Delamain mógł nie pojawić się pod Afterlife lub interakcja z nim nie była możliwa.
- Naprawiono błąd, wskutek którego cel zadania Miasto Snów mógł utknąć na “Porozmawiaj z Viktorem”.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający rozmowę z bramkarką przed Lizzie’s w zadaniu Cherchez la femme.
- Dodano opis zadania Delamain: Reanimacja do Dziennika.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zapis stanu gry, szybką podróż i rozmowę z innymi postaciami, jeśli załadowano zapis gry z aktywnym połączeniem od Franka w zadaniu Kolega po fachu.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Panam nie dzwoniła z żadną inną sprawą dopóki zadanie Ostatnia przysługa nie zostało ukończone.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Dum Dum podążał za V po zakończeniu zadania Bilet wstępu.
Rozgrywka
- Poprawiono czas reakcji NPCów chroniących się podczas walki.
- Poprawiono ilość strzałów potrzebnych do zabicia cywili w walce dystansowej.
Interfejs
- Naprawiono błąd, wskutek którego celownik broni nie znikał z ekranu.
- Menu Ekwipunku nie zamyka się już natychmiast po otwarciu go po raz pierwszy po opuszczeniu samochodu.
- Naprawiono błąd, wskutek którego po wejściu w terminal z szybką podróżą przycisk w prawym górnym rogu, zachęcający do otwarcia Dziennika, nie działał.
Poprawki graficzne
- Naprawiono błąd, wskutek którego wizerunek Delamaina wyświetlał się ponad aktualnym rozmówcą w trakcie rozmów telefonicznych.
- Usta V nie pozostają już otwarte po wejściu do śluzy w zadaniu Daleko od domu.
- Naprawiono nachodzące na siebie elementy interfejsu.
- V jest teraz odrobinę skromniejszy w menu Ekwipunku po 6-miesięcznym montażu z Night City 😉
- NPCe pojawiają się teraz szybciej na terenie zadania Umarł boss, niech żyje boss.
- Dodano trochę ciepła do HDR.
- Naprawiono NPCe w “pozie T’ w zadaniach Podejrzenie przestępczości zorganizowanej: Fabryka nielegalnych doznań i Kontrakt: Zabawy z bronią.
- Naprawiono błąd, wskutek którego po sesji braindansu można było utknąć w widoku z trzeciej osoby bez głowy.
- Ikony tłumików poprawnie wyświetlają się w Ekwipunku.
Wydajność i stabilność
- Liczne poprawki stabilności, w tym zawieszania się gry.
Różne
- Pozaekranowe eksplozje mają teraz dźwięk.
PC
- [AMD SMT] Zoptymalizowano domyślne zużycie rdzeni w procesorach 4- i 6-rdzeniowych AMD Ryzen ™. Procesory 8-, 12- i 16-rdzeniowe pozostają bez zmian i działają jak zamierzono. Ta zmiana została zaimplementowana we współpracy z AMD, bazując na obustronnych testach, które wykazały poprawę wydajności wyłącznie na procesorach posiadających 6 lub mniej rdzeni.
- Naprawiono błąd w sposobie zbierania surowych danych wejściowych (Raw Input).
- Usunięto wykorzystanie instrukcji AVX, dzięki czemu gra nie będzie się już zawieszała pod koniec prologu na procesorach nie posiadających obsługi AVX.
- Usunięto konsolę debugową aby zapobiec funkcjom mogącym doprowadzić do zawieszeń gry i zablokowania zadań. Nie oznacza to jednak, że nie chcemy wspierać społeczności moderskiej. Czekajcie na dalsze informacje na ten temat 😉
- Odbicia z ray tracingu nie powinny już być zbyt jasne w porównaniu do otoczenia.
- Naprawiono błąd powodujący zawieszanie się nakładki Steam przy wyłączaniu gry.
- Usunięto plik memory_pool_budgets.csv, który nie był połączony z finalną wersją gry i nie miał na nią wpływu (stanowił pozostałość po procesie tworzenia gry i szacowaniu zużycia pamięci – nie miał wpływu na to ile pamięci było faktycznie wykorzystywane). Wrażenie poprawy wydajności gry po edycji tego pliku mogło wynikać z restartu gry.
Konsole
- Poprawiono ostrość obrazu przy włączonej aberracji chromatycznej i ziarnie filmowym.
- Ustawienia nie powinny się już resetować do domyślnych po kilku restartach gry.
- Naprawiono błędy wizualne w trakcie przejścia między zadaniami Skok na głęboką wodę i Operacja Firestorm.
- Poprawiono wygląd niektórych pojazdów.
- [Xbox] Rozpoczęcie walki gdy akcelerator synaptyczny jest aktywny nie skutkuje już brakiem wyświetlania paska życia gracza.
- [Xbox] Gra nie staje się już nieresponsywna jeśli wylogujesz się ze swojego profilu kiedy wyświetlana jest wiadomość o rozłączeniu kontrolera.
- W związku z problemem z resetem ustawień, ponownie pojawi się prośba o akceptację telemetrii.
- Naprawiono błąd umożliwiający wpadnięcie do szybu windy w megabudynku H8 w zadaniu Dom lalek.
Spis aktualizacji:
Odnajdujecie na liście błędy, których doświadczyliście? Dajcie znać w komentarzach!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!