Twój komputer to ziemniak? Ten program pozwoli zyskać więcej klatek w Cyberpunku 2077

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 nie jest łaskawy dla naszych komputerów, a szczególnie dla karty graficznej. Cóż, gra z najlepszą grafiką 2020 roku według rankingu Digital Foundry raczej nie będzie oszczędzać GPU. Optymalizacja nie jest najgorsza, ale wiemy, że gra działa mizernie na starszych sprzętach. Tutaj może pomóc program, który może zwiększyć liczbę klatek nawet o 30.

Wyciśnij więcej FPS-ów w Cyberpunk 2077!

Programista znany pod pseudonimem CodeZ1LLa stworzył narzędzie o jakże prostej nazwie EZ Optimizer, które pomaga zyskać jeszcze więcej klatek podczas rozgrywki w Cyberpunka 2077. Jest ono moim zdaniem kierowane przede wszystkim dla użytkowników słabszych komputerów, ale nie jest to reguła. Każdy może zastosować ten program i zobaczyć efekty. Obsługa ogranicza się do zastosowania jednego z czterech ustawień (przycisków):

  • Max Boost: zapewnia najlepszą możliwą wierność obrazu i znaczny wzrost wydajności. Ta opcja jest wysoce zalecana dla posiadaczy kart graficznych nVidia GeForce GTX 1060 i starszych.
  • Tryb Zrównoważony (Balanced): zapewnia odpowiedni balans między jakością obrazu a wydajnością. Powinni się nią zainteresować właściciele kart lepszych niż nvidia GeForce GTX 1070 Ti
  • Domyślne (Default): resetuje ustawienia z powrotem do domyślnej konfiguracji gry.
  • Wyłącz obliczanie asynchroniczne (Disable Async): opcja pomaga zwiększyć wydajność jednostek GeForce GTX (starszych kart) i nie jest zalecana dla nowszych modeli z serii RTX.

Nigdzie nie mamy podanej oficjalnej rozpiski co zmienia EZ Optimizer. Możemy jednak znaleźć plik user.ini, który pojawia się po zaaplikowaniu ustawień. Jego treść wygląda następująco:

[Developer/FeatureToggles]
Antialiasing = True
Bloom = True
CharacterLightBlockers = False
CharacterRimEnhancement = False
CharacterSubsurfaceScattering = True
ChromaticAberration = True
ConstrastAdaptiveSharpening = True
ContactShadows = True
DepthOfField = True
DistantFog = False
DistantGI = False
DistantShadows = True
DistantVolFog = False
DynamicDecals = True
FilmGrain = True
GlobalIllumination = True
Hair = True
ImageBasedFlares = True
LocalShadows = True
MotionBlur = False
RainMap = True
RuntimeTangentUpdate = False
ScreenSpaceHeatHaze = False
ScreenSpacePlanarReflection = False
ScreenSpaceRain = False
ScreenSpaceReflection = False
ScreenSpaceUnderwater = False
SSAO = True
VolumetricClouds = False
VolumetricFog = False
Weather = True
[Rendering/AsyncCompute]
BuildDepthChain = False
DynamicTexture = False
Enable = False
FlattenNormals = False
LutGeneration = False
RaytraceASBuild = False
SSAO = False
[Rendering/FrostedGlass]
GlassUseMipChain = True
[Rendering]
RainMapProxySorting = True
UseExperimentalVolFog = False
UseSkinningLOD = True
[Rendering/Shadows]
CascadeFitToWorstCase = True
CascadeUseBackfacesAsCullingPlanes = True

Ja miałem wrażenie, że chód postaci jest nieco mniej płynny i nie przypomina realnego poruszania się, to znaczy po wejściu na krzywiznę nie było charakterystycznego bujania. Być może właściciele starszych komputerów zainteresują się tą opcją, ponieważ ja faktycznie zauważyłem wzrost liczby generowanych klatek.

Więcej szczegółów znajdziecie w filmiku autora, ten w komentarzach zapowiedział, że pracuje już nad wersją 2.0, która powinna ukazać się po Nowym Roku. Dziękuje także za wszystkie komentarze, te bardziej i mniej pozytywne.

Aktualizacja

W związku z kontrowersjami krążącymi wokół narzędzia i jego potencjalnej szkodliwości, w internecie powstały już jego otwartoźródłowe kopie.

Skusicie się na użycie programu? Jeśli tak, dajcie znać w komentarzach czy różnica jest odczuwalna.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!