Czy HTC zmieni branżę filmową? Takimi produktami na pewno!

Czy HTC zmieni branżę filmową? Takimi produktami na pewno!

Kinematografia, kamery, ekipy filmowe to obraz, który na pierwszy rzut oka nie ma nic wspólnego z nowymi technologiami. Tak można było sądzić jeszcze kilkanaście lat temu, ale obecne czasy pokazują, że nowe i zaawansowane technologie dotarły nawet na plany filmowe. Wszystko za sprawą firmy HTC, która rozwija swój dział VR.

HTC i mocne uderzenie wirtualnej produkcji filmowej

Tajwańskiej firmie nie idzie zbyt dobrze na rynku smartfonów. Jest jednak branża, w której ich możliwości są naprawdę duże. Mowa o VR i możliwościach z tym związanych. Producent zaprezentował kolejne urządzenie z linii VIVE. Urządzenie to umożliwia tworzenie zaawansowanych efektów specjalnych w wirtualnej produkcji, co stanowi przełom dla filmowców i twórców treści. To rozwiązanie wyróżnia się łatwością w obsłudze oraz profesjonalnymi funkcjami, takimi jak precyzyjne śledzenie kamery, które jest kluczowe w produkcjach wirtualnych. Jest w pełni kompatybilne z Unreal Engine oraz Aximmetry, co zapewnia szerokie możliwości integracji. Kompaktowe wymiary, intuicyjność użytkowania oraz szybka kalibracja obiektywu czynią go idealnym narzędziem do filmowania z każdą kamerą filmową i telewizyjną, podnoszącym efektywność pracy w różnych projektach.

W przeszłości, przygotowanie scenografii do produkcji wirtualnej bywało procesem kosztownym
i czasochłonnym. HTC VIVE MARS Camtrack znacząco optymalizuje ten proces, przekształcając rozbudowane
i skomplikowane systemy kompaktowe, modułowe rozwiązanie typu plug-and-play. Dodatkowo, dzięki swojej mobilności, MARS Camtrack umożliwia realizację projektów poza granicami tradycyjnego studia, co otwiera drzwi do większej kreatywności w planowaniu i rejestrowaniu scen. –
tłumaczy Sylwia Machnik-Kochan z HTC.

Prezentacja HTC VIVE MARS Camtrack, kompleksowego systemu do wirtualnej produkcji odbyła się w Warszawie, gdzie szczegółowo omówiono specyfikę produktu oraz pokazano jego możliwości wykorzystując do tego dwa rodzaje planów: ściana LED wysokiej rozdzielczości, oraz  green screena, gdzie przedstawiono różne plany filmowe. W trakcie konferencji można było poznać naprawdę szerokie możliwości produktu HTC VIVE MARS Camtrack w branży filmowej. Podczas konferencji można było nie tylko poznać możliwości tajwańskiego produktu, ale również zapoznać się ze stanowiskiem profesjonalnych operatorów filmowych.

Nowoczesny system śledzenia kamery został niedawno zaktualizowany, oferując funkcje, które umożliwiają wyjątkowo precyzyjne śledzenie. System ten wspiera zarówno manualną obsługę kamery, jak i zautomatyzowane urządzenia takie jak slidery czy dolly. Miałem przyjemność pracować na tym systemie przez trzy dni na planie filmu reklamowego i jestem niesamowicie zaskoczony szybkością kalibracji obiektywów i precyzją systemu śledzenia ruchu kamery. System ten jest niemal siedmiokrotnie tańszy niż obecnie stosowane urządzenia na planach filmowych i telewizyjnych. – Piotr Kucia Operator filmowy.

Cała realizacja odbyła się z wykorzystaniem oprogramowania Aximmetry wraz z Unreal Engine 5.3  do wyświetlania scenografii wirtualnej na ścianie LED, które pracuje z systemem trackowania kamer HTC VIVE MARS Camtrack. Połączenie sprzętu VIVE
z Aximmetry umożliwiło stworzenie profesjonalnego zestawu do wirtualnej produkcji wideo. Poniżej znajdują się najważniejsze, wyróżnione funkcje VIVE MARS Camtrack i Aximmetry:

  • Śledzenie przy użyciu do trzech kamer jednocześnie
  • Bardzo wysoka dokładność śledzenia za pomocą VIVE Tracker
  • Automatyczna kalibracja przesunięcia kamery i zniekształcenia obiektywu
  • Zgodność z koderem obiektywu, umożliwiającym twórcom filmów zmianę głębi obrazu, podobnie jak w tradycyjnych kamerach
  • Kompatybilność typu „plug and play” bez konieczności użycia dodatkowych sterowników
  • Genlock zsynchronizowany z UE LiveLink, umożliwiający zestrojenie danych pomiędzy rzeczywistymi, a wirtualnymi aktorami
  • Solidne, profesjonalne okablowanie zmniejszające opóźnienia transferu danych
  • Wysoka jakość treści kreowanych na żywo, np. intensywność światła, odbicia, aktywne cienie, interakcje elementów rzeczywistych z wirtualnymi
  • Zgodność ze standardami przemysłowymi Aximmetry Chroma Keyer
  • Zaawansowane rozwiązania w zakresie XR
  • Łatwe zintegrowanie wielu urządzeń – studio łączy ze sobą produkcję wirtualnych transmisji

Możliwości produktu zaprezentowano we współpracy z Bemix Virtual Production (oficjalnego dystrybutora HTC VIVE MARS Camtrack), który zobrazował gościom działania produktu na specjalnie stworzonej przestrzeni, składającą się z fizycznej scenografii dachu wieżowca, jak i scenografii wykonanej w Unreal Engine 5.3. Nowy produkt firmy HTC dla branży filmowej to gratka.

Źródło: Informacja prasowa

 

 

 

 

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!