Rewolucja w nawigacji! Google Maps zacznie mówić zupełnie inaczej

mapy google

Wujka Google z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać. Ta inteligentna przeglądarka jest z użytkownikami wszędzie: w pracy, w domu i wielu innych miejscach. Dla większości ludzi Google (w aplikacji mapy) to także przewodnik tras z miłym i sympatycznym głosem człowieka. Producent postawił „zwolnić” polskiego lektora, dając pracę maszynie.

Od teraz w Google Maps zarządzać będzie AI

Nie pierwsza i na pewno nie ostatnia taka zmiana w branży nowych technologii. Możemy także powiedzieć, że było to do przewidzenia. Znany wszystkim głos z aplikacji Google maps zniknie na zawsze. Po 15 latach zastąpi go sztuczna inteligencja, która przejmie wszystkie komunikaty. Najpewniej algorytmy Google zostały na tyle dostosowane, że AI poradzi sobie z prowadzeniem kierowców. Komunikat pochodzący wprost ze źródła rozpłynął się po sieci niczym powódź na Dolnym Śląsku. Pan Jarosław Juszkiewicz pożegnał się ze swoimi fanami, followersami. 

Google

Trzeba przyznać, że bardzo miłe pożegnanie wstawił Pan Jarosław na swoje social media. Nie sposób się także nie zgodzić z ostatnim zdaniem – „abyśmy kierowali się intuicją i sercem, bo tego jeszcze AI nie potrafi”. Lektor Google nie zdradził więcej szczegółów, ale trzeba przyznać, że 15 lat to szmat czasu i trudno teraz będzie przywyknąć do głosu maszyny. To odważne posunięcie ze strony producenta już niedługo może spowodować, że inne firmy również zaczną wykorzystywać sztuczną inteligencję do podobnych działań. Daleko nie trzeba szukać. Wystarczy spojrzeć na platformę Netflix i polski głos Pana Łukasza Knopka.

@bartlomiej.sidor

Łukasz “Knopek” Konopka, źródło Przemek Górczyk Podcast. #motywacja #inspiracja #rozwójosobisty #dlaciebie #fyp

♬ dźwięk oryginalny – 📚Książki, rozwój, psychologia

Oczywiście na chwilę obecną nie mamy takich informacji, ale wcale się nie zdziwię, jak kiedyś Netflix opracuje sztuczną inteligencję do zapowiadana swoich filmów. O zmianie w Google Maps już niedługo będzie wiedział każdy. Takie widoczne działania na rynku obserwują inne firmy, które wcześniej czy później mogą być zainteresowane wprowadzeniem szeroko pojętej sztucznej inteligencji, co może obniżyć ewentualne koszty.

Źródło: Facebook, opracowanie własne              

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!