To, że Huawei stanie się światowym numerem jeden było pewne od dłuższego czasu. Producent z Państwa Środka w roku na rok wykazywał coraz to większą sprzedaż smartfonów, a dużo firmy posiadające dużo większe udziały w rynku mobilnym musiały pogodzić się z kolejnymi stratami. Teraz to chińska firma ma powody do zadowolenia!
AKTUALIZACJA, 28.03.2019, 16:39: Otrzymaliśmy także komentarz przedstawicieli Huawei Polska. “W odniesieniu do oświadczenia GfK Polonia, pragniemy powiedzieć, że jesteśmy zaskoczeni informacją, że liczby podane przez chińskie media okazały się nieprawdziwe. Czekamy z niecierpliwością na oficjalne dane GfK!”
Wygląda więc na to, że chińska agencja prasowa wyciągnęła dane z kieszeni…
AKTUALIZACJA, 28.03.2019, 14.57: Otrzymaliśmy właśnie informacje z Instytutu GfK. Zgodnie z przekazanym oświadczeniem, dane prezentowane przez chińską agencję prasową nie pochodzą z raportów GfK, a organizacja ta nie posiada żadnych informacji uzasadniających pozycję firmy Huawei w styczniowym rankingu sprzedaży. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy przedstawicieli Huawei Polska i gdy tylko uzyskamy odpowiedź, natychmiast podzielimy się nią z Wami!
Styczeń należał do Huawei (nie do końca…)
Dane pochodzą bezpośrednio od GfK czyli międzynarodowego koncernu zajmującego się badaniem opinii publicznej. Warto jednak zaznaczyć, że w zestawieniu tym nie brano pod uwagę liczny sprzedanych smartfonów na rynku amerykańskim, a tam Huawei nie cieszy się zbyt dużą popularnością. Niemniej jednak to właśnie chiński producent został okrzyknięty światowym numerem jeden odnotowując wzrost na poziomie 21%, co przełożyło się na udział 18,8% udział w rynku. Wynik ten robi jeszcze większe wrażenie gdy spojrzymy na niego przez pryzmat całego rynku mobilnego. Sprzedaż smartfonów na świecie spadła bowiem o aż 27%. To pokazuje jak wzrosła świadomość klientów i jednocześnie jest znakiem, że klienci nie chcą wymieniać telefonu co rok.
Na drugim miejscu uplasował się Samsung. 16% udziału w rynku robi wrażenie, ale koreański gigant zaliczył spadek sprzedaży aż o 41%. Podium zamyka Apple z udziałem na poziomie 14,9%. Kolejne miejsca zostały zdominowane przez Chińczyków. OPPO, vivo, Honor i Xiaomi, ale z czwórki tej tylko Honor może pochwalić się wzrostem sprzedaży.
Zobacz też: Huawei P30 i Huawei P30 Pro oficjalnie zadebiutowały w Paryżu
Co z Polską? Badania GfK dotyczące naszego kraju nie zostały jeszcze opublikowane, a co za tym idzie musimy uzbroić się w jeszcze trochę cierpliwości. Pamiętajmy jednak o tym, że dopiero teraz zadebiutowały tegoroczne flagowce firmy Huawei, które mają jeszcze bardziej napędzić sprzedaż. Bez wątpienia największą popularnością cieszą się średniaki i budżetowce, ale spore grono użytkowników nadal chce korzystać tylko z tych najmocniejszych smartfonów. Bardzo możliwe, że to właśnie chińska firma zdominuje rok 2019 i z miesiąca na miesiąc będzie szczycić się jeszcze większymi udziałami w rynku. Z niecierpliwością czekamy na kolejne raporty sprzedażowe!
Co myślicie o sukcesie Huawei? A może zakupiliście jakiś smartfon chińskiego giganta z styczniu tego roku przyczyniając się do tak dużego wzrostu? Zapraszamy do dyskusji!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!