Na początku czerwca InPost szykuje prace serwisowe. Paczkomaty z ograniczeniami!

inpost paczkomat
Paczkomat InPost (fot. InPost)

InPost zapowiedział prace serwisowe, które odbędą się na początku czerwca. Jest to informacja istotna, szczególnie dla osób, które planowały nadać przesyłki w paczkomacie lub takowe odebrać. Jakie będą ograniczenia?

Przerwa serwisowa w InPost – ograniczenia w działaniu Paczkomatów

InPost planuje rozpocząć prace serwisowe pojutrze (2 czerwca) o godzinie 20.00. Mają one potrwać do czwartku (3 czerwca), do godziny 10.00. W tym czasie aplikacja firmy będzie działać w trybie offline, co oznacza, że nie zostaniemy wylogowani. W tym czasie jednak nie dostaniemy informacji o nowych przesyłkach czy kodach odbioru, a także nie będziemy mogli z poziomu aplikacji otworzyć Paczkomatu.

inpost aplikacja paczkomat

W trakcie trwania prac serwisowych nie będzie możliwe tworzenie, opłacanie i umieszczanie przesyłek w Paczkomatach, ale klienci, których paczki trafią już do skrytek, będą mogli je bez problemu odebrać. InPost automatycznie przedłuży o czas trwania przerwy serwisowej terminy odbiorów przesyłek z paczkomatów, kody zwrotu i ważność wygenerowanych etykiet. W dodatku nie będzie dostępu do infolinii firmy, a także Lodówkomatów, usługi eUrząd oraz formularza reklamacyjnego dla klientów.

Poniżej znajdziecie w punktach najważniejsze kwestie związane z trwaniem przerwy serwisowej:

●    Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej (przy użyciu kodu odbioru lub QR kodu);

●    Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;

●    Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;

●    Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;

●    Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt);

●    Nie będzie możliwości umieszczenia paczek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej;

●    Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania;

●    Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty;

●    Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;

●    Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;

●     W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach, takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;

●    Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez  PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;

●     Nie będzie możliwości przekierowania przesyłek;

●     W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach;

●     Nie będzie działać usługa eUrząd;

●     Nie będzie działać usługa Lodówkomaty;

●     Nie będzie dostępna infolinia InPost;

●     Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;

Przedstawiciele firmy przepraszają za utrudnienia i proszą o wyrozumiałość, jednocześnie informując, że wszystkie prace prowadzone są z myślą o poprawie jakości świadczonych usług.

Źródło: inpost.pl

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!