InPost zapowiedział prace serwisowe, które odbędą się na początku czerwca. Jest to informacja istotna, szczególnie dla osób, które planowały nadać przesyłki w paczkomacie lub takowe odebrać. Jakie będą ograniczenia?
Przerwa serwisowa w InPost – ograniczenia w działaniu Paczkomatów
InPost planuje rozpocząć prace serwisowe pojutrze (2 czerwca) o godzinie 20.00. Mają one potrwać do czwartku (3 czerwca), do godziny 10.00. W tym czasie aplikacja firmy będzie działać w trybie offline, co oznacza, że nie zostaniemy wylogowani. W tym czasie jednak nie dostaniemy informacji o nowych przesyłkach czy kodach odbioru, a także nie będziemy mogli z poziomu aplikacji otworzyć Paczkomatu.
W trakcie trwania prac serwisowych nie będzie możliwe tworzenie, opłacanie i umieszczanie przesyłek w Paczkomatach, ale klienci, których paczki trafią już do skrytek, będą mogli je bez problemu odebrać. InPost automatycznie przedłuży o czas trwania przerwy serwisowej terminy odbiorów przesyłek z paczkomatów, kody zwrotu i ważność wygenerowanych etykiet. W dodatku nie będzie dostępu do infolinii firmy, a także Lodówkomatów, usługi eUrząd oraz formularza reklamacyjnego dla klientów.
Poniżej znajdziecie w punktach najważniejsze kwestie związane z trwaniem przerwy serwisowej:
● Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej (przy użyciu kodu odbioru lub QR kodu);
● Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
● Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
● Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego;
● Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt);
● Nie będzie możliwości umieszczenia paczek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej;
● Nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania;
● Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty;
● Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
● Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
● W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach, takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
● Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;
● Nie będzie możliwości przekierowania przesyłek;
● W trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach;
● Nie będzie działać usługa eUrząd;
● Nie będzie działać usługa Lodówkomaty;
● Nie będzie dostępna infolinia InPost;
● Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;
Przedstawiciele firmy przepraszają za utrudnienia i proszą o wyrozumiałość, jednocześnie informując, że wszystkie prace prowadzone są z myślą o poprawie jakości świadczonych usług.
Źródło: inpost.pl
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!