Produkcja czegokolwiek bywa skomplikowana. Czasem zdarzają się problemy z samym procesem, tak jak to miało miejsce w przypadku pierwszego składanego telefonu od Samsunga. Bywa też tak, że czegoś brakuje, by można było ukończyć produkt. Z takimi problemami boryka się aktualnie Jaguar.
Jaguar przerywa produkcję swojego elektrycznego auta, wszystko przez zewnętrznego dostawcę…
Jaguar musi zatrzymać linię produkcyjną z powodu braku dostaw akumulatorów. Firma nie produkuje ich sama, tylko zleca to zewnętrznemu podwykonawcy. Jest nim LG Chem, który ma ostatnio problemy z dostarczaniem odpowiedniej ilości baterii, ze względu na duże zapotrzebowanie. Linia w Austrii zostanie zatrzymana przynajmniej na tydzień. Mogło by się wydawać, że taki czas to wcale nie jest duży poślizg. Jednak spowolnienie produkcji oznacza, że ludzie czekający na dostawę auta, dostaną je później niż powinni. Zeszłoroczne auto roku sprzedawało się póki co dość dobrze i stanowiło dużą część sprzedaży w Europie. Dzięki temu Jaguar może wciąż oferować auta z dużymi silnikami, nie przekraczając norm emisji flotowej.
Warto wspomnieć, że ten odłam firmy LG prowadzi produkcję w Polsce, dokładnie w leżącej pod Wrocławiem strefie ekonomicznej. LG Chem dostarcza akumulatory także dla Mercedesa oraz Audi. Te firmy jednak nie zamierzają zatrzymać produkcji aut, a jedynie zmniejszyć ilość produkowanych aktualnie samochodów. Co by nie mówić, Jaguar jest mniejszym kontrahentem niż Audi czy Mercedes, więc wiadomo, że tamte firmy będą traktowane bardziej priorytetowo. W takich momentach Tesla zapewne cieszy się, że sama produkuje część swoich baterii. Daje to pewną niezależność i większą stabilność produkcji.
Zobacz też: Jaguar coraz mocniej stawia na auta elektryczne!
Jaguar I-Pace to pierwszy elektryczny samochód od producenta z brytyjskim rodowodem. Jest to auto należące do niezwykle popularnego segmentu crossoverów. Firma odniosła sukces, albowiem ten model został ogłoszony Autem Roku w Europie, wygrywając ze sporą konkurencją. Jaguar należy aktualnie do indyjskiego koncernu Tata Motors, który zarządza również marką Land Rover.
Zapraszam do komentowania wpisu!
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!