Jaki jest najlepszy serwis telefonów w Polsce?

Naprawa telefonu
Wymiana wyświetlacza iPhone / fot.freepik.com

Miejsc zajmujących się naprawami różnego rodzaju elektroniki mamy naprawdę sporo. Przedsiębiorcy stale prześcigają się w udoskonaleniach swojej technologii chcąc pokazać, że to ich serwis telefonów jest najlepszy. I właśnie, dlatego odpowiedź na tytułowe pytanie istnieje, chociaż nie jest taka oczywista i prosta.

Serwis telefonów w Warszawie, Chorzowie, Krakowie a może Wrocławiu?

Zanim odpowiem na tytułowe pytanie, może warto wyjaśnić kto według mnie może zasługiwać na tytuł najlepszego serwisu telefonów w Polsce. W myśl każdego klienta może to być punkt, w którym naprawialiśmy ostatnio telefon. Każdy klient ma swoją indywidualną skalę oceny takiego miejsca, bo mówimy tu o subiektywnym odczuciu. Ja dokonując naprawy smartfona zawsze patrzę na czas obsługi, konkurencyjne ceny (w szczególności z serwisem producenta), lokalizacje punktu, jakość usługi oraz cenę. Podejrzewam, że większość użytkowników kieruje się bardzo podobnymi argumentami. Nie ma tu znaczenia miasto, ponieważ każdy może znaleźć serwis telefonów idealny dla siebie. Dziś bardzo popularna usługa to door to door więc wysłanie urządzenia kurierem (jeśli nie chce się nam latać po mieście i szukać) wydaje się także dobrym rozwiązaniem.

Naprawić

Warto tu podkreślić, że punktów napraw takiej elektroniki jest mnóstwo. Nie są to tylko serwisy stacjonarne, ale również punkty mające obsługę/sprzedaż elektroniczną. Z drugiej strony pojawia się inne pytanie? Czy do takiej oceny powinniśmy brać pod uwagę serwis producenta? To wszystko zależy, ponieważ większość klientów zdaje sobie sprawę, że serwis gwarancyjny wykonując naprawę odpłatną wstawia całe moduły, które są droższe. Ma to miejsce nie tylko w przypadku telefonów, ale również samochodów i wielu innych produktów. Naprawy modułowe nie wymagają tak szczegółowych rozbiórek urządzenia i teoretycznie każdy samodzielnie może dokonać takiej naprawy. Niestety, ale modułowe naprawy to również wyższa cena, której wielu klientów po prostu nie chce. Zdaje sobie sprawę, że pewnie nie widzicie różnicy w takich naprawach, dlatego zobrazuje to na konkretnym przykładzie.

Serwis Apple

Wyobraźmy sobie uszkodzenie szkiełka w obiektywie naszego smartfona. Serwis producenta nie może wymienić samego szkła, może wstawić cały nowy element. Z kolei pogwarancyjny punkt napraw dokona takiej naprawy, która w kosztach może być tańsza o ponad połowę. Czy to oznacza, że takie miejsce jest najlepszym serwisem telefonów w Polsce? Tak, ale w subiektywnym odczuciu konkretnego klienta, ponieważ jego problem został w pełni rozwiązany. Są jednak inne argumenty, które mogą być przeważające.

Najlepszym serwisem telefonów w Polsce jest…

Miejsce, które zawsze ma możliwość obsłużyć klienta. Nie mówię tu tylko o szerokiej ofercie napraw telefonów, ale również o punkcie, który mimo skomplikowanych działań podejmie się takiej naprawy. Sądzę, że już teraz wiecie, jaka jest odpowiedź na tytułowe pytanie? Najlepszym serwisem telefonów w Polsce jest punktów napraw, który ma zawsze dostępne części gotowe do przeprowadzenia szybkiej naprawy na miejscu. Klienci oczekują szybkich usług, najlepiej takich, że wchodzą i od razu mogą zostawić telefon na 15-30 minut, bo serwis, do jakiego weszli posiada asortyment, posiada zaplecze serwisowe. Co z tego, że cena będzie fajna, ale i tak serwis może nie posiadać części, może wskazać mi inny termin, bo inaczej tego nie będą w stanie zrobić.

Dostęp do części to bardzo ważny argument na rynku napraw pogwarancyjnych. Jeśli mamy je na zapleczu, mamy je dostępne od ręki to mamy sporą przewagę nad każdym w okolicy. Każdy klient, który przyjdzie do naszego punktu prawdopodobnie wyjdzie z naprawionym telefonem. Sami odpowiedzcie sobie na pytanie – czy nie jest trochę tak, że bez telefonu jak bez ręki, że odsyłka urządzenia do serwisu, który naprawi go nam za 2-3 dni to nie jest długi czas? A co z naszymi danymi, które pewnie zostaną usunięte? W tej kwestii akurat pogwarancyjny serwis telefonów ma dla nas dobre wieści. O ile naprawa jest tylko mechaniczna i nie ingeruje w płytę główną (dotykających obszaru pamięci) to nasze dane pozostaną w telefonie w stanie nienaruszonym. Wszystko będzie tak jak oddaliśmy do serwisu. Oczywiście trudno wymagać, aby przedsiębiorca posiadał wszystkie części do modeli, których w Polsce albo nie ma, albo są w tak śladowych ilościach, że praktycznie nie widać tego na rynku. Mam tu na myśli urządzenia Ulefone, Meizu lub wiele innych mało znanych Polakom nazw. Dostęp do części najpopularniejszych marek w zupełności wystarczy. Dajcie znać w komentarzach, jakie inne kategorie zaliczyć możemy do takiego serwisu.

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!