Konferencja Apple w pigułce – usługi, usługi i jeszcze raz usługi

Apple

Już wcześniej zapowiadaliśmy, że podczas konferencji Apple będzie się skupiać przede wszystkim na usługach. Gigant z Cupertino zaprezentował światu aż cztery nowości, ale niestety nie wszystko trafi do naszego kraju. Przyjrzyjmy się im bliżej!

Apple News+

Kolorowe czasopisma nadal cieszą się ogromną popularnością w krajach zachodnich czy Stanach Zjednoczonych. Apple postanowiło przygotować usługę News+, w której znajdziemy okładki rodem z Harrego Pottera. Gigant z Cupertino postanowił ożywić postacie znajdujące się na pierwszych stronach czasopism i trzeba przyznać, że robi to piorunujące wrażenie i zachęca do przeczytania całości. Oczywiście w Apple News+ znajdziemy także subskrypcję The Wall Street Journal czy LA Times. Subskrypcja usługi będzie kosztowała 9,99$ miesięcznie. News+ na ten moment dostępne będzie jedynie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W tym roku ma zawitać także do Australii oraz Wielkiej Brytanii.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Im5c5WR9vMQ

Apple TV+

Kolejna usługa jest tak naprawdę tym o czym mówiły plotki pojawiające się na kilka dni przed konferencją. Zamysł VOD jest bardzo prosty. Wybieramy interesujący nas film, płacimy za jego zobaczenie i następnie oglądamy go bez jakichkolwiek reklam czy przerw. Jednak Apple TV+ to nie tylko VOD, a także zapowiadająca się wyjątkowo ciekawie platforma twórców. Amerykański producent zapowiedział, że chce stworzyć miejsce, gdzie najwięksi reżyserowie będą w stanie stworzyć coś czego nie mogliby stworzyć nigdzie indziej. Apple TV+ ma być dostępne w ponad 100 krajach już jesienią tego roku.

https://www.youtube.com/watch?v=Bt5k5Ix_wS8

Apple Arcade

Apple postanowiło połączyć swoje siły z SEGĄ, Konami, Gameloftem i innymi deweloperami i stworzyć usługę gier na abonament. Apple Arcade działać będzie zarówno na iPhonie, iPadzie, macOS jak i Apple TV. Co ciekawe do działania gier nie jest potrzebna łączność z siecią, a to już daje pewną przewagę nad niedawno zaprezentowanym Google Stadia. W ramach comiesięcznego abonamentu użytkownik otrzyma dostęp do ponad 100 gier, w które nie będzie dało się zagrać w jakikolwiek inny sposób. Co więcej Apple Arcade ma być całkowicie pozbawione reklam i jakichkolwiek mikropłatności, czyli tego co dla wielu użytkowników jest elementem najbardziej psującym całą zabawę. Niestety, na tę chwilę nie wiemy jakie dokładnie gry znajdziemy w Apple Arcade. Usługa zadebiutuje, podobnie jak Apple TV+, dopiero jesienią tego roku i zapewne wtedy wszystko stanie się jasne.

Apple Card

Gigant z Cupertino zapowiedział, że Apple Card ma być prawdziwą rewolucją w świecie kart bankowych. Karta ta jest tytanowa i powstała przy współpracy z bankiem Goldman Sachs, a co za tym idzie nie musimy obawiać się o nasze pieniądze przetrzymywane na karcie. I patrząc na to co zapowiedziało Apple chciałoby się taką kartę mieć już dziś. Korzystanie z Apple Card będzie całkowicie darmowe i to zarówno w kraju wydania jak i za granicą. Co więcej aplikacja ma być jeszcze czytelniejsza i stworzona tak aby każdy mógł znaleźć interesujące go transakcje. To jednak jeszcze nie wszystko. Użytkownicy Apple Card mogą liczyć na 2% cashback od każdej transakcji wykonanej przez Apple Pay (jak Revolut Metal). Sama karta nie będzie mieć żądnych numerków, kodu CVV czy daty ważności. Apple Card pojawi się już latem tego roku. Jest jednak jeden problem – usługa ta będzie dostępna jedynie na rynku amerykańskim.

apple cardPodsumowanie (od Marcina)

Ogólnie Apple nie popisało się kreatywnością. Widać jednak, że Amerykanie zauważają popularne usługi, co przekłada się na próbę ich skopiowania. Z tego też powodu dostajemy Xbox Game Pass, Netflixa oraz Revolut z logo nadgryzionego jabłuszka, a nie jakieś innowacyjne rozwiązania. Czy to się przyjmie? Pewnie tak – grono fanów marki jest duże i wciąż na tyle silne, że kieszenie Amerykanów będą długo pełne.

Co myślicie o nowych usługach zaprezentowanych przez Apple? Które z nich powinny trafić do Polski? Zapraszamy do dyskusji!

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!