mBank rozszerza zastosowanie systemu mojeID

mbank
(fot. bna.pl)

Dotychczas klienci mBanku, używając systemu mojeID, mogli potwierdzać swoją tożsamość jedynie w serwisach komercyjnych. Teraz zastosowanie systemu będzie dotyczyło także usług publicznych.

mBank umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości w usługach publicznych

Dzięki rozszerzeniu współpracy mBanku z Krajową Izbą Rozliczeniową i integracji z tzw. węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci mBanku mogą już np. zakładać Profil Zaufany za pomocą systemu mojeID. Omawiany system umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości w wirtualnej przestrzeni za pomocą danych z bankowości internetowej: loginu i hasła na rachunek osobisty. Usługa, która jest dostarczana przez KIR, spełnia wymagania określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej.

Jak dowiadujemy się ze źródła, usługa mojeID działa w Polsce już od 2019 roku i jest aktualnie dostępna dla ponad 16 milionów użytkowników bankowości elektronicznej. Rozwiązanie to jest szeroko wykorzystywane, także w ochronie zdrowia, usługach finansowych, a także komunikacji. Co więcej, w 2021 roku mojeID zostało wyróżnione Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą Digital Excellence Award w kategorii Digital Strategic Perspective.

Rzeczywistość, w której funkcjonujemy wymaga łatwego dostępu do bezpiecznych usług online, zarówno w sektorze komercyjnym jak i w publicznym. Coraz więcej osób chce korzystać z usług udostępnianych przez administrację bez wychodzenia z domu. Przekonaliśmy się o tym chociażby składając zdalnie deklaracje podatkowe czy wnioski w Programie Rodzina 500+.

mówi Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR

Źródło: fintek.pl

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!