Naprawiałeś swój sprzęt w serwisie producenta? Tego pytania po naprawie boi się każdy serwis

Naprawić

Nikt z nas nie lubi oddawać swoich urządzeń do serwisu. Tego typu sytuacje najczęściej wiążą się z utratą sprzętu na pewien czas. Niewiele osób wie, że odbierając po naprawie swój produkt możemy zaoszczędzić znaczną jego wartość. Jak to zrobić? Zadajmy jedno pytanie, którego boi się każdy serwis.

Naprawa istotna uruchamia stosowne działanie

Zanim zdradzę treść pytania warto wskazać, że odpowiednią formą komunikacji w takim przypadku będzie korespondencja poprzez e-mail lub zgłoszenie. Pisząc prościej – liczy się papier, aby nie było później problemów w kwestii potwierdzania informacji. Wbrew pozorom stawka jest dość duża, ponieważ zadając odpowiednie pytanie możemy tak naprawdę “uzyskać” dodatkową wartość swojego produktu. Zawsze, kiedy odbieramy coś z serwisu producenta pytamy o naprawę istotną. Odpowiedź twierdząca uruchomi stosowną procedurę, z której skorzystamy przez najbliższe 2 lata lub więcej. Wszystko zależy od karty gwarancyjnej konkretnego urządzenia. Takie uprawnienie daje nam prosty przepis prawa, czyli art.581 k.c. § 1.

Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

Przeczytajcie powyższą adnotację i zerknijcie na hasło “istotnych napraw”. To właśnie ta część przepisu informuje nas, że w przypadku wykonania takiej naprawy otrzymamy kolejne lata wsparcia w serwisie producenta. Będzie to bezpłatna obsługa zapewniająca nam spokój na dłuższy czas. Dla niektórych może to być dodatek, który oprócz podniesienia wartości towaru umożliwi jego sprzedaż. Szczególnie okazała może tu być elektronika.

Jak dokładnie zapytać serwis o rodzaj wykonanej naprawy?

Jest to mój autorski sposób, który dotychczas zawsze się sprawdzał. Oczywiście stosowne pytanie wysyłam tylko w sytuacji, kiedy widzę, że naprawiany produkt mógł mieć naprawę istotną. Wymiana drobnych elementów raczej nie zostanie zakwalifikowana jako istotna naprawa. Odszukując stosowny formularz na stronie lub adres e-mail do kontaktu wystarczy wysłać prostą treść pytania, którą prezentuje poniżej:

Dziękuję za odpowiedź. Sposób przeprowadzonej naprawy podparty Państwa odpowiedzią oznacza, że otrzymuje kolejne 2 lata gwarancji na cały produkt co określa art.581 k.c § 1.

Serwisy najczęściej potwierdzają takie informacje otwierając konsumentom drogę do skorzystania z art.581 k.c. Wbrew pozorom wiele punktów zajmujących się naprawami boi się takiego pytania, ponieważ wiedzą, że ich wypowiedź jako firmy podwykonawczej to dodatkowe koszty dla producenta, które wynikają z przepisów. Nie zawsze muszą one być oczywiste. Warto zaznaczyć, że producenci nie muszą informować konsumentów o przedłużeniu się gwarancji po naprawie. Zadając powyższe pytanie sprawa mamy wszystko “czarno na białym” z potwierdzeniem. Jestem przekonany, że nie znacie tej ciekawostki, którą warto wykorzystać w sytuacji naprawy gwarancyjnej naszego towaru. Nie ma tu znaczenia rodzaj produktu. Może to być pralka, telewizor, telefon oraz każde inne urządzenie.

Źródło: Opracowanie własne

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!