Ostatnio pisałem o kolejnych ruchach, które zbliżają Teslę do oficjalnej dystrybucji w naszym kraju. Był to nasz język w interfejsie aut, ale też pewne ruchy na stronie Tesli. Zniknęła jej polska wersja, jak podejrzewałem po to, by zostać przerobioną. No i się sprawdziło, od dziś mamy dostęp do witryny amerykańskiego producenta przeznaczonej na nasz rynek. Jednocześnie poznaliśmy oficjalne ceny tych samochodów w Polsce!
Tesla Model 3 od 195 490 zł, Model S od 360 490 zł
Pod linkiem www.tesla.com/pl_pl mamy dostępną polskojęzyczną wersję witryny, w tym konfigurator, na którym zamierzam się skupić. Zacznijmy od Modelu 3, którego cena startuje od 195 490 zł. Za tyle można dostać wersję Standard Range Plus, czyli tą z napędem na tył oraz zasięgiem 409 km wedle normy WLTP. Auto w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 5,6 sekundy, jego maksymalna prędkość do 225 km/h. Tesla Model 3 Dual Motor startuje od 235 490 zł za wersję Long Range. Za odmianę Performance, która pierwszą setkę na liczniku osiąga w 3,4 sekundy, przyszłym klientom przyjdzie zapłacić 260 490 zł.
Na szybko porównałem to do ceny konkurencji, BMW serii 3 M340i xDrive jest nieco droższe. Wedle cennika kosztuje nieco ponad 275 tysięcy złotych, ale myślę, że możemy liczyć na delikatne rabaty w salonie. Mercedes klasy C w wersji C400 4Matic, kosztuje według cennika 261 700 zł. Tu zapewne też da się coś urwać u dealera, więc można powiedzieć, że jest porównywalnie. Oba z niemieckich aut mają nieco mniejszą moc niż Tesla Model 3 Performance, jednak moim zdaniem nie ma co porównywać auta firmy Elona Muska do modeli AMG czy M.
Zobacz też: Tesla nowym liderem na giełdzie!
Tesla Model S jest dostępna w cenie 360 490 zł za tańszy wariant z prędkością maksymalną wynoszącą 250 km/h, przyspieszeniem do 100 km/h w 3,8 sekundy i zasięgiem 610 kilometrów. Wariant Performance jest dostępny w cenie 435 490 zł i oferuje on przyspieszenie do 100 km/h w 2,5 sekundy, prędkość maksymalną 261 km/h i nieco mniejszy deklarowany zasięg.
Model X startuje od 385 490 zł
Dostępny jest również Model X, za którego Tesla liczy sobie 385 490 zł w podstawowej wersji, nazwanej na polskiej stronie jako “Długi Zasięg”. Ów zasięg to 507 kilometrów, przyspieszenie do setki zajmuje mu 4,6 sekundy a prędkość maksymalna to 250 km/h. Jeśli jednak marzy wam superszybki SUV, to z pomocą przychodzi wariant Performance, wyceniony u nas na 460 490 zł. Przyspieszenie do setki w 2,8 sekundy w tak dużym aucie musi robić wrażenie, niestety odpokutowane jest to nieco niższym zasięgiem. Każde z tych aut możemy dodatkowo konfigurować, ceny które podałem są tymi dla “gołych”, ale wcale nie biednych wersji. Do tych cen należy dodać 4500 zł za transport.
Tesla dostępna również w leasingu!
To może zachęcić wielu klientów do zakupu, a właściwie wzięcia tego auta w częściach. Operatorem leasingu jest Santander Consumer Multirent. Dla Tesli Model 3, przy sugerowanej opłacie wstępnej 39 998 zł i leasingu na 3 lata, opłata leasingowa wynosi 2547 zł netto. Tesla Model S ma sugerowaną opłatę wstępną w wysokości 72 998 zł. Wówczas rata leasingu wynosi 4648 zł netto, także dla okresu 3 lat. Model X wyniesie przedsiębiorców miesięcznie 4966 zł netto, przy wpłacie początkowej 77 998 zł i 3-letnim okresie leasingu. Dodatkowo pojawiła się tu wspominka o oszczędności na paliwie, możemy policzyć ile miesięcznie taniej wyjdzie nas jeżdżenie Teslą. Szacunkowy termin dostawy to listopad, zobaczymy jak będzie w rzeczywistości.
Zobaczymy jaką popularnością będzie się cieszyć Tesla teraz, gdy jest oficjalny salon i oficjalny leasing. Jakie są wasze przewidywania?
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!