Bank Pekao będzie analizował opinie klientów wykorzystując sztuczną inteligencję

pekao

Na początku tego roku Bank Pekao wystartował z poszukiwaniami dostawcy rozwiązania do masowej analizy komentarzy dotyczących aplikacji mobilnej banku w App Store oraz Google Play. Ofertą tą okazały się być zainteresowane 24 startupy i firmy technologiczne, które odpowiedziały na otwarty nabór ogłoszony przez Laboratorium Innowacji działające w banku.

AI będzie czytać komentarze do aplikacji

Eksperci Labolatoirum Innowacji po analizie otrzymanych ofert i ich funkcjonalności wybrali do pilotażu dwa rozwiązania proponowane przez AI Busters i SentiOne. Mają one za zadanie między innymi zrozumieć i rozpoznać komentarze klientów, nawet te napisane z błędami, stosować modele sztucznej inteligencji oraz dzielić opinie pod kątem poruszanego tematu.

Firmy działały na ponad 70 tysiącach już zebranych komentarzy. Ta baza posłużyła do przygotowania modeli sztucznej inteligencji. Później przez kilka miesięcy systemy SentiOne oraz AI Busters analizowały komentarze w czasie rzeczywistym. Stworzone inteligentne oprogramowanie może automatycznie określić czy komentarz dotyczy sugestii dodania nowej funkcjonalności, awarii funkcji logowania czy może problemów z płatnością.

Korzystamy z najlepszych praktyk zarówno rynkowych, jak i pozabranżowych, a także z badań trendów, crowdsourcowanych pomysłów oraz technologii dostarczanych przez młode spółki. Jesteśmy otwarci na fintechy, startupy i spółki technologiczne. Nie boimy się nowych form współpracy 

mówi Jan van der Saar, dyrektor Biura Laboratorium Innowacji w Banku Pekao S.A.

Eksperci Pekao uważają, że na podstawie uwag i aktywności klientów bank może rozwijać aplikację bankowości mobilnej PeoPay, szybko rozpoznawać kryzysy oraz reagować na awarie, a także lepiej planować działania promocyjne i aktualizacje aplikacji.

Źródło: fintek.pl

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!