Nowości w IKO w trosce o bezpieczeństwo klientów PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski

Dla klientów banków bardzo ważne jest bezpieczeństwo środków finansowych oraz danych osobowych, które powierzają tym instytucjom. PKO Bank Polski wprowadził nowości, które pomogą uchronić użytkowników bankowości przed oszustwami.

PKO BP walczy ze spoofingiem

Bank PKO BP poinformował o wdrożeniu nowego zabezpieczenia do aplikacji IKO. Klient w apce będzie mógł sprawdzić, czy osoba, która kontaktuje się z nim oraz podaje za pracownika banku, rzeczywiście nim jest. Jest to oczywiście działanie, które ma przeciwdziałać podszywaniu się pod pracowników banku i numer infolinii, czyli tak zwanemu spoofingowi. Jest to jedno z pierwszych tego typu rozwiązań na rynku, jak podaje instytucja.

Rozwiązanie to działa tak, że w trakcie rozmowy z konsultantem banku klient posiadający na swoim smartfonie aplikację IKO otrzyma na telefon powiadomienie push z danymi pracownika. Mają to być imię, nazwisko, adres oddziału oraz zajmowane stanowisko. Użytkownik aplikacji w trakcie rozmowy może poprosić o podanie tych danych, a następnie zatwierdzić (lub nie) ich weryfikację kodem PIN do IKO. Na tę procedurę są dwie minuty, a po wykonaniu czynności można kontynuować rozmowę.

IKO

PKO BP zwraca uwagę na to, że spoofing staje się coraz popularniejszy wśród oszustów. Uważajmy, ponieważ przestępcy są w stanie udawać, że dzwonią z numeru banku lub policji, aby jeszcze bardziej uwiarygodnić przekręt, którego celem jest kradzież pieniędzy. Znaną metodą działania oszustów jest przekonywanie klientów, że wymagane jest jak najszybsze działanie, ponieważ ich środki finansowe są zagrożone.

To nie jedyna zmiana, jaką mogą zauważyć klienci banku PKO BP. Instytucja powiadomiła także, że stopniowo jest wprowadzany nowy sposób weryfikacji w serwisie iPKO. Według wchodzących reguł, klient banku logujący się do serwisu internetowego, po wpisaniu hasła zostanie zapytany o to, czy loguje się z zaufanego urządzenia, które chce zapamiętać. Dalsze logowania będą wyglądać różnie w zależności od tego, na co się zdecydujemy.

Logowanie z urządzenia, które nie zostało zatwierdzone jako zaufane będzie wymagać dodatkowej autoryzacji. Moze się ona odbyć przy pomocy aplikacji mobilnej, kodu SMS lub kodu ze zdrapki. Bank zaznacza, że jeśli ktoś korzysta już z np. logowania dwuetapowego z wykorzystaniem IKO, to w jego przypadku nic się nie zmieni.

PKO BP sukcesywnie podejmuje działania, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa klientów. Niedawno wyłączono aplikację IKO na Windows Phone.

Źródło: cashless.pl, cashless.pl

Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!