Około dwa miesiące temu informowaliśmy Was o tym, że (w końcu) bank PKO BP zamierza wyłączyć obsługę aplikacji klienckiej w systemach Microsoft Store. Teraz faktycznie to się stało.
Na Windows Phone nie skorzystasz z aplikacji IKO PKO BP
Mobilny Windows odszedł w zapomnienie jeszcze w 2019 roku. A jednak niektórzy wydawcy nadal wspierali wydane na niego aplikacje. To samo robił do tej pory polski bank PKO BP. Aczkolwiek 2 miesiące temu poinformował, że 15 grudnia 2021 odłączy aplikację IKO.
Co ciekawe, aplikacja ta działała i była dostępna (a w sumie dalej jest) w sklepie Microsoft Store do dzisiaj – to jest 5 stycznia 2022. Aplikację jeszcze wczoraj można było normalnie pobierać i instalować. Dopiero po nagłośnieniu sytuacji przez serwis Cashless, PKO BP postanowił aplikację zablokować.
Tak jak wspomniałem wyżej, aplikacja nadal jest dostępna w Microsoft Store, ale nie można jej pobrać. Zamiast przycisku Zainstaluj widnieje Realizuj kod. Nad tym przyciskiem widnieje natomiast napis Produkt IKO jest obecnie niedostępny. Co ważne, do zainstalowanej aplikacji nie da się już zalogować. Nawet jeśli ktoś zdążył IKO zainstalować, to i tak z niej nie skorzysta.
Działania banku PKO BP finalnie kończą czas mobilnej bankowości w systemie Microsoft Windows 10 Mobile w Polsce. W zasadzie trwało to o 2 lata za długo.
Źródło: Cashless
Chcesz być na bieżąco? Śledź ROOTBLOG w Google News!